به گزارش صنعت تبریز ماشین‌سازی و صنایع مرتبط با آن شناسنامه صنعت ما هستند اما این کارخانه از جهات مختلفی ضربه های سنگینی را متحمل شده و امروز در حال احتضار و مرگ است و دلالان بسیاری در کمین مرگ این صنعت به طور کامل هستند تا برویرانه های آن به ساخت و ساز مجتمع های تجاری و مسکونی بپردازند .

ماشین سازی تبریز در حالی تعداد کارگرانش را به یک هشتم گذشته رسانده که بدهی های سنگین این کارخانه حتی به مراکز آموزشی صنعتی علاوه بر بانکها موجب کمر شکنی این مجموعه بزرگ می شود.

بیست و یکمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی بهانه ای شد تا زخمهای ماشین سازی تبریز کمی سر باز کند و این کارخانه باز هم در رسانه ها جایی برای نقل شدن داشته باشد.
رضا رحمانی بر لزوم تغییر نگرش جامعه نسبت به امر صادرات اشاره کرد و ابراز داشت: در مقطع فعلی حفظ وضع موجود صنعت موجب ایجاد ثبات و آرامش می‌شود ولی شکوفایی صنعت و تولید تنها با صادرات فناورانه رخ خواهد داد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو افزود: اگر صنعت و تولید برایمان مهم است، اگر رفع بیکاری جوانان کشور برایمان مهم است، باید به تولید بها دهیم، رونق تولید هم در صادرات است.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیش از ۵ میلیون نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار داریم، متذکر شد: راهبرد اصلی حل مشکلات اشتغال و بیکاری جامعه توجه به تولید ملی است.

ماشین سازی تبریز شناسنامه صنعت کشور است
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ماشین‌سازی و صنایع مرتبط با آن شناسنامه صنعت ما هستند و این در حالی است که ۴ هزار کارگر شرکت ماشین‌سازی ما به ۶۵۰ نفر کاهش یافته و این واحد تولیدی در حال مرگ است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: در بودجه امسال ۸۷ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای دولت پیش بینی شده است، این درحالی است که بر اساس اخبار موثق بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور وجود دارد که از طریق فعالیت‌های زیرزمینی اتفاق می‌افتد.

نوش داروی ماشین سازی تبریز در دستان مسئولان کشور
ماشین سازی تبریز زمین مرغوب بسیار بزرگی در منطقه خوش آب و هوای ایل گلی دارد که قیمت این زمین هزاران میلیارد ریال است و همین زمینها طمع دلالان و زمین خواران را بر انگیخته و در این میان با صدور اجازه فروش این زمین به ماشین سازی تبریز می توان از مرگ این شناسنامه صنعت آذربایجان شرقی پیشگیری کرد اما گویا هنوز زمان دادن این نوش دارو فرا نرسیده و باید منتظر مرگ کامل آن باشیم.