فرماندار شهرستان هریس گفت: سهم این شهرستان از تسهیلات اشتغال روستایی ۳/۹درصد از کل سهم ۴۳۰ میلیارد تومانی استان است.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز،  صابر تقویمی روز دوشنبه در جلسه مشترک شورای اداری و ستاد اقامه نماز شهرستان هریس با تشریح اقدامات مجموعه شهرستان در سال ۱۳۹۶ از مدیران ادارات بواسطه عملکرد مطلوبشان تقدیر و ابراز امیدواری کرد با وحدت کلمه و توجه به انتقاد سازنده در سال ۱۳۹۷ شاهد شتاب روند توسعه شهرستان باشیم.

وی اقدامات انجام یافته در زمینه جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعال سازی طرح های عظیم نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی، معدن طلا و مس هریس و اتمام قطعات جدیدی از بزرگراه تبریز- هریس – اهر را گام مهمی در توسعه شهرستان دانست و ابراز امیدواری کرد: با گشایش صورت گرفته در اثر تعاملات بین المللی پس از برجام و استیفای حقوق ملت بزرگ ایران و احیای رشد اقتصادی کشور، تخصیص اعتبارات به طرح های عمرانی شهرستان به موقع صورت گرفته و جهش اقتصادی منطقه را شاهد باشیم.

فرماندار هریس با ارایه گزارشی از وضعیت اقتصادی و عمرانی شهرستان و اقدامات صورت گرفته از طرف سرمایه گذاران طرح های مس هریس و چسب هل، تملک اراضی مورد نیاز را مثبت ارزیابی کرد و اخذ پروانه اکتشاف و تثبیت ذخایر مس و طلا در منطقه را در سرعت بخشیدن به احداث مجتمع فراوری کانی های معدنی موثر دانست.

تقویمی برنامه احداث واحد فراوری مس و طلا با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری خارجی را زمینه ساز اشتغال مستقیم بیش از ۱۰۰۰ نفر از افراد بومی در معادن شهرستان دانست.

فرماندار هریس همچنین از آمادگی امور اراضی استان برای تسهیل در واگذاری زمین در مناطق روستایی برای راه اندازی واحدهای تولیدی و خدماتی خبر داد و از کارآفرینان روستایی خواست در این زمینه پیشقدم شوند.

وی افزود: این اعتبارها در حدود ۷۰ میلیارد ریال است که براساس جمعیت روستایی و نرخ بیکاری این شهرستان تخصیص یافته و با تکمیل پرونده های جاری به روستائیان در قالب کارگاه های زودبازده و توجیه پذیر در امر اشتغال و رونق اقتصاد روستاییان پرداخت می شود.

فرماندار شهرستان هریس همچنین از نبود اتاق مدیریت بحران در شهرستان بصورت جامع انتقادکرد و استقرار پایگاه های آتش نشانی، راهداری و هلال احمر در جاده های مواصلاتی شهرستان به علت پرترافیک و حادثه خیز بودن و آماده سازی نمازخانه های بین راهی بصورت شایسته برای اقامه نماز با توجه به شروع سفرهای عید نوروز را خواستار شد.

وی همچنین از مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان خواست تا نسبت به باز بودن ۲۴ ساعته ۲ باب مسجد شهرستان در عید نوروز اقدام کند.
حجت الاسلام قهرمان احمدی امام جمعه شهرستان هریس نیز اقامه نماز را از مهمترین فرایض تمامی ادیان الهی برشمرد و بر اقامه نماز جماعت در ادارات تاکید کرد و این امر را در راستای ایجاد انگیزه مضاعف در خدمت رسانی به مردم دانست.

ضیایی مدیر ستاد اقامه نماز استان هم برپایی نماز را یگانه راه تقرب به بارگاه الهی و ارکان اقداماتی دانست که در راستای یاری دین خدا برپا داشته می شود و از روسای ادارات شهرستان هریس خواست با عمل به فریضه نماز اول وقت نسبت به اشتباهاتی که مسئولیت های سنگین ممکن است به دنبال داشته باشد مصونیت یافته و از آزمایش های الهی سربلند بیرون بیایند.

وی پرهیز از سیاه نمایی ها و ایجاد فضای امید و نشاط اجتماعی در میان مردم را خواستار شد.
شهرستان هریس با حدود ۷۰هزار نفر جمعیت در ۶۵ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

منبع: ایرنا