پروژه تونل انرژی تبریز با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است و اجرای این پروژه ضریب ایمنی انتقال برق تبریز به مدت ۴۰ سال را تضمین می کند.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، مجید خدابخش در حاشیه بازدید از پروژه تونل انرژی شرکت برق منطقه ای به خبرنگاران گفت: شبکه برق تبریز ۴۰ سال پیش کابل گذاری گردیده و قدیمی شده است و هر آن ممکن است اتفاق خاصی در این حوزه رخ داده و برق تبریز قطع شود.

وی با اشاره به افزایش مصرف برق نسبت به سال های گذشته افزود: در حال حاضر و با توجه به افزایش جمعیت آرام آرام مصرف برق افزایش پیدا می کند و علاوه بر آن ۱۰۰ مگاوات برق نیز برای مترو تبریز لازم است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه تونل انررژی، برق ۱۰ سال آینده شهر تبریز را تامین کرده و در کنار آن با افزایش ضریب ایمنی در ۳۰ و ۴۰ سال آینده شاهد خواهیم بود که برق کلانشهر تبریز با اطمینان خاطر و بدون نگرانی تامین شود.

وی حجم سرمایه گذاری این پروژه را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از طریق بانک توسعه اسلامی و مابقی آن نیز از منابع داخلی شرکت برق منطقه ای آذربایجان تامین شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که این پروژه یکی از پروژه های بسیار ارزشمند و ماندگار برای شهر تبریز است افزود: این پروژه به طول چهار کیلومتر و قطر ۳.۵ متر در مسیر کوه عون‌ابن‌علی تا پست ۲۳۰ کیلوولت مرکزی تبریز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد : بخشی از این پروژه زیر زمین بوده و در ۴کیلومتر از آن در داخل تونل کابل ها جابه جا شده و ترانس ها و پست های برق پیش بینی شده است.

خدابخش اظهار امیدواری کرد پروژه تونل انرژی سال بعد به پایان برسد.

منبع: مهر