مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه با اجرای پنجره واحد سرمایه گذاری زمان صدور مجوز برای سرمایه گذاری کاهش می‌یابد گفت: تاکید استاندار بر این است که با توجه بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران باید کلیه امور مربوط به سرمایه گذاری در قالب پنجره واحد سرمایه گذاری باشد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز  به نقل از فارس، رضا حسینی عصر امروز در جلسه کمیته زیربنایی استان آذربایجان شرقی باتوجه به درخواست و تأکید استاندار آذربایجان شرقی مبنی بر اینکه باید تمام اقدامات مربوط به سرمایه گذاری در قالب پنجره واحد سرمایه گذاری انجام یابد و شرایط و مدارک لازم برای سرمایه گذاری در مناطق مختلف قابل سرمایه گذاری نیز باید به صورت شفاف در این پنجره واحد در معرض دید متقاضیان سرمایه گذاری قرار بگیرد، بنابراین تمام دستگاه های اجرایی صادر کننده مجوز یا خدمات سرمایه گذاری مکلف به استفاده از پنجره واحد سرمایه گذاری  برای صدور مجوز و استعلام های فی مابین دستگاهی هستند.

وی افزود: ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری برای تسهیل در امر سرمایه‌گذاری است.

حسینی با اشاره به اینکه با اجرای پنجره واحد سرمایه گذاری زمان صدور مجوز برای سرمایه گذاری کاهش می‌یابد گفت: تاکید استاندار بر این است که با توجه بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران  باید کلیه امور مربوط به سرمایه گذاری در قالب پنجره واحد سرمایه گذاری باشد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست دولت حرکت به سمت دولت الکترونیک می‌باشد گفت: پنجره واحد سرمایه گذاری، امکان گردش استعلام تمام دستگاه های مرتبط با فرآیند صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی را به صورت الکترونیکی فراهم می کند.

محمدصادق پورمهدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مزایا و قابلیت های بسیار بالای پنجره واحد سرمایه گذاری، بر اجرا و استفاده تمام دستگاه های اجرایی ارائه دهنده  خدمات سرمایه گذاری از سامانه پنجره واحد و پرهیز از انجام امور به صورت دستی در این راستا تأکید کرد و گفت: پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری حلقه مفقوده‌ ارائه خدمات سرمایه گذاری و مجوزهای لازم است که متأسفانه تاکنون مغفول مانده بود و لازم است و ضرورت دارد از این به بعد تمام دستگاه های دخیل در امر مجوز دهی و ارائه خدمات به سرمایه گذاران در چارچوب پنجره واحد سرمایه گذاری اقدام کنند چراکه این امر در چارچوب دولت الکترونیک، شفاف سازی و پرهیز از کاغذبازی و بروکراسی اداری است.

 پورمهدی گفت: از این به بعد کلیه امور مربوط به کارگروه زیربنایی استان و استعلام های فی مابین دستگاه های اجرایی مربوطه از طریق این سامانه انجام خواهد یافت.

وی افزود: در این کمیته تنها پرونده هایی که از طریق سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری اقدام شده اند مورد بررسی و اعلام نظر قرار خواهد گرفت و در صورتی که دستگاهی در موعد مقرر پاسخ استعلامی  را ندهد سامانه به صورت هوشمند آن را مثبت تلقی خواهد کرد.

در پایان پس از ارائه گزارش‌های مربوطه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت که در مراحلی از سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری به مشکل برخورده بودند، راهکارهای لازم توسط مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی ارائه و تصمیماتی نیز در راستای حل و رفع مشکلات اتخاذ شد.