رئیس اتاق بازرگانی  تبریز با اشاره به موارد متعدد عدم اجرای مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان خواستار اجرا و پیگیری این مصوبات از سوی دولت شد.

یونس ژائله؛ رئیس اتاق بازگانی تبریز در یکصدمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی به تشریح موضوعات پیش از دستور و دو محور اصلی جلسه، بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و بررسی چالش‌های دریافت کد استاندارد فرآورده‌های نفتی صادراتی صنایع استان پرداخت.

رئیس اتاق بازرگانی همچنین بر لزوم مدیریت در بخش کشاورزی، به‌منظور افزایش بهره‌وری تاکید کرد.
وی با اشاره به ظرفیت معادن استان گفت: ما رتبه اول کشور را از نظر تنوع معادن داریم، اما این را در اقتصاد آذربایجان لمس نمی‌کنیم. خواسته مردم آذربایجان این است که ارزش افزوده این معادن به خود استان بیاید.
ژائله ادامه داد: آذربایجان‌شرقی ۱٫۳ درصد از یارانه برق، گاز و آب را استفاده می‌کند، درحالیکه استانی مانند ایلام از یارانه انرژی بیشتری نسبت به استان ما استفاده می‌کند.
وی با اشاره به مشکل تامین نقدینگی در استان اظهار کرد: ما در این استان بانک‌های خصوصی زیادی داریم که در حوزه اعطای تسهیلات چندان موفق نبوده‌اند، خواسته ما این است که از منابع خودمان در همین استان استفاده شود و همچنین ما باید بتوانیم از مرکز، منابع دریافت کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز در خصوص ایجاد سامانه‌های متعدد و بروکراسی اداری گفت: ما از لحاظ تنظیم‌گری بیش از اندازه کار کرده‌ایم و به‌قدری سامانه ایجاد کرده‌ایم که مشغول سامانه‌بازی شده‌ایم و کالاها در گمرکات گیر کرده‌اند. باید این سامانه‌بازی را جمع کنیم، زیرا زمان ماندگاری کالاها در گمرکات دو برابر شده است و این هم دست گمرک نیست بلکه آنها نیز مجبور هستند قوانینی موجود را اجرا کنند.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم خط آهن جلفا-نخجوان است که آذربایجان را از بن بست خارج می‌کند و ما را به اروپا و روسیه وصل می‌کند که یکی از بازارهای بزرگ هدف ما روسیه است.
ژائله همچنین در پایان با تاکید بر اهمیت مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خاطرنشان کرد: مصوبات این جلسات باید لازم‌الاجرا باشد و حتما پیگیری شود.