صمد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی تبریز در نشست هیات ایتالیایی با اتاق بازرگانی و بازرگانان آذربایجان شرقی گفت: پس از موفقیت در دیپلماسی و سیاست خارجی و اثبات اینکه ایران همواره صلح و دوستی و ارتقای سطح همکاری با کشورهای خارجی را می جوید، ارتباطات خوبی آغاز شده است که امیدواریم روز به روز این روابط افزایش یابد.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از ایرنا ، صمد حسن زاده افزود: دولت و ملت ایران به همکاری با کشورهای صنعتی و صادق علاقه مندند.
وی تاکید کرد احترام خاصی برای ایتالیا قائلیم و خاطره خوبی از همکاری داریم؛ نزدیک به یکصد واحد سرامیک در ایران فعالیت می کند که فناوری آن ایتالیایی است. در صنایع نساجی و چرم نیز روابط خوبی با ایتالیا به چشم می خورد.
حسن زاده گفت: آذربایجان شرقی اکنون در زمینه های تجاری- بازرگانی، صنایع غذایی، قطعه سازی، پتروشیمی، ماشین سازی، تراکتورسازی و سرامیک ظرفیت های مناسبی دارد.
به گفته او، سابقه تجارت در کهن شهر تبریز که در مجاورت جاده ابریشم قرار داشت، به بیش از ۷۰۰ سال پیش برمی گردد و اتاق بازرگانی این شهر ۱۰۳ سال قدمت دارد.
نشست مشترک مقام های دولتی و فعالان بخش خصوصی در حوزه صنعت، معدن و تجارت با ۲۰ شرکت ایتالیایی فعال در زمینه نفت، پتروشیمی، خودرو و مواد شیمیایی روز یکشنبه در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.