مدیرکل امور روستایی استانداری استان آذربایجان شرقی از تخصیص ۲۴۶ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی در شهرها و روستاهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به نقل از ایسنا، «تقی کرمی» در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در ملکان افزود: این تسهیلات برای اشتغال جوانان جویای کار بین ۲۰ تا ۳۵ سال پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه سایت کارا از امروز آماده ثبت نام از متقاضیان است، افزود: افرادی که در دستگاه‌های دولتی و یا نهادهای وابسته به دولت مشغول کار هستند از دریافت این تسهیلات منع شده اند.

مدیرکل امور روستایی استانداری استان آذربایجان شرقی افزود: سهم کمیته امداد از این تسهیلات ۱۵۳ میلیارد تومان، بهزیستی ۵۳ میلیارد تومان و مشاغل خانگی ۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

کرمی گفت: بر اساس این قانون نهادهای حمایتی مکلف شده اند ۳۰ درصد از بودجه خود را به افراد غیرتحت پوشش تخصیص دهند.

وی سقف این تسهیلات را ۵ تا ۲۰ میلیون تومان ذکر کرد و از متقاضیان واجد شرایط خواست جهت بهرهمندی از این تسهیلات به سایت کارا مراجعه و ثبت نام کنند.

مدیرکل روستایی استانداری همچنین از تسهیلات حمایتی دولت از واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: نرخ کارمزد این تسهیلات که ۲۵۰ میلیون تومان تا ۱۵ میلیارد تومان می باشد ۵ لغایت ۱۶ درصد می باشد.

وی افزود: حق تصمیم گیری برای تسهیلات تا ۲۵۰ میلیون تومان در شهرستان ها و تا ۲/۵ میلیارد تومان در استان و تا ۱۵ میلیارد تومان در کارگروه تهران خواهد بود.

وی اظهار کرد: بر اساس قانون ۴۵ درصد تسهیلات به بخش کشاورزی و منابع طبیعی تخصیص یافته و صنایع غذایی تبدیلی،فرآورده های دامی و گوشتی،شیلات،زنبورداری،آجیل و خشکبار در اولویت طرحهایی روستایی قرار دارند.

در ادامه جلسه قائم مقام سازمان جهادکشاورزی استان نیز حداقل تسهیلات در بخش کشاورزی را ۱۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت برای طرحهای زیر این سقف تسهیلات تعلق نمی گیرد.

فتحی افزود: بازپرداخت این تسهیلات ۶ ساله بوده و همچنین سه سال زمان اتمام طرح و استراحت وام می باشد که جمعا در ۹ سال بازپرداخت خواهد شد.

«محمدباقر خانی»، فرماندار ملکان نیز در این جلسه استقبال مردم ملکان را از تسهیلات پرداختی خوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ درصد تسهیلات در این شهرستان با استقبال خوب مردم روبرو شده است.

در پایان جلسه شماری از دهیاران و شوراهای روستایی مسائل و مشکلات خود را با مسئولان حاضر در جلسه در میان گذاشتند.