«یونس ژائله» رئیس اتاق بازرگانی تبریز در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی با بیان اینکه انتخاب آقای حسن زاده به ریاست اتاق ایران حاصل همدلی بود افزود: با این انتخاب امیدواریم اتاق ایران دررویکردهای خود از جمله بودجه تجدید نظر کندو این اتاق به جای نق زنی اتاقی امید آفرین باشد.

وی با بیان اینکه در جلوی سر در بیشتر صنایع بزرگ آذربایجان شرقی بنرهای جذب نیروی کارگری نصب شده است، اظهار کرد: تبریز همواره محور اقتصاد کشور بوده و اتاق بازرگانی تبریز تلاش می کند گام‌ های موثری برای ارتقای جایگاه این شهر در اقتصاد کشور بردارد.

رییس اتاق بازرگانی تبریز با اعلام نارضایتی از شرایط موجود در اقتصاد آذربایجان شرقی و وضع معیشت مردم، گفت: این اتاق اقدامات قابل تاملی برای رشد بخش صنعت، کاهش مشکلات فعالان اقتصادی و افزایش سهم صادرات استان انجام داده است.

ژائله، با تاکید بر ضرورت مصرف منابع بانکی آذربایجان‌شرقی در خود استان، ادامه داد: اگر تمام منابع بانکی، نیروهای انسانی شاغل در دستگاه های ذیربط و فعالان اقتصادی حول رشد اقتصاد استان متمرکز شود، نتایج خوبی در پی خواهد داشت.

وی یادآور شد: توسعه مدیریت جهادی در استان به‌ عنوان راهکاری برای برون‌ رفت از شرایط فعلی بوده و فرهنگ مدیریت جهادی باید در سطح آذربایجان شرقی توسعه و گسترش یابد.

رییس اتاق بازرگانی تبریز، با تاکید بر اینکه دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کند، گفت: اگر مسوولیت های دولت به بخش خصوصی واگذار و اقتصاد مردمی سازی شود، اقتصاد ایران شکوفا خواهد شد.

ژائله، با انتقاد از صدور برخی بخشنامه ها و آیین نامه های جدید دولت، افزود: این بخشنامه ها موجب بروز مشکلات اجتماعی در جامعه شده و تاثیر منفی در اقتصادی کشور می گذارد.

وی اظهار کرد: در سطح کلان اقتصاد کشور، تصمیماتی مانند مالیات بر عایدی سرمایه یا صدور کارت بازرگانی به افراد فاقد شرایط اهلیت تجارت، اتخاذ می شود که اثرات آن موجب افزایش تورم و بحران اقتصادی در جامعه می شود.