استاندار آذربایجان‌شرقی آمادگی این استان را برای تولید انواع محصولات کشاورزی مورد نیاز و منطبق با استانداردهای جمهوری آذربایجان و سایر کشورهای منطقه اعلام کرد و گفت: علاقمندیم تا از طریق جمهوری آذربایجان به بازارهای روسیه و آسیای میانه دسترسی داشته باشیم و در این زمینه آماده تامین و صادرات هرنوع محصول مورد نیاز این کشورها هستیم.

به گزارش صنعت تبریز به نقل ازایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در نشست ظرفیت‌های توسعه مناسبات اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی و دانشگاهی و راهکارهای افزایش سطح روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با محوریت آذربایجان‌شرقی با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری آذربایجان، اظهار کرد: به صورت جدی پیگیر به نتیجه رساندن نتایج آن سفر هستیم و کارهای خوبی را در این زمینه شروع کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه آماده همه نوع همکاری با جمهوری آذربایجان هستیم، افزود: عمده اهداف دولت‌های ایران و آذربایجان در زمینه توسعه روابط در بخش‌های مختلف از مسیر تبریز و آذربایجان‌شرقی تعقیب می‌شود.

وی با اشاره به درخواست رئیس جمهور آذربایجان مبنی بر حضور پزشکان ایرانی در این کشور، خاطرنشان کرد: در حال هماهنگی بین مسئولان دو کشور هستیم و کار را شروع کرده‌ایم.

جبارزاده اظهار کرد: در حوزه تجاری نیز با فعالان اقتصادی استان در خصوص ایجاد بازار تبریز در باکو صحبت کرده‌ایم و تجار ما آماده تحقق این هدف هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های مختلفی همچون صنایع غذایی و لبنیات، شیرینی و شکلات، ساخت اتوبوس، تراکتورسازی، صنایع سنگین، موتورسازی و پتروشیمی، از آمادگی صنایع مختلف استان برای همکاری مشترک با سرمایه‌گذاران، صاحبان صنایع و بخش خصوصی آذربایجان خبر داد.

جبارزاده همچنین از تمهید مقدمات لازم برای توسعه همکاری‌های دانشگاهی و برگزاری هفته‌های فرهنگی مشترک با جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: ما آماده هرگونه همکاری مشترک با دوستان آذربایجانی خود هستیم و معتقدیم که آنها راحت‌تر از هر استان دیگری می‌توانند در آذربایجان‌شرقی فعالیت کنند.