باید کار را به مردم بسپاریم اما متاسفانه همواره با چوب بالا سر مردم بوده‌ایم و نظارت مستمری کرده‌ایم که نتیجه چندانی نداشته است و اگر بخش کمی از بودجه نظارتی را برای گمرکات ترزیق کنیم جلوی قاچاق نیز گرفته می‌شود.
به گزارش صنعت تبریز ، کاظم سلیمی ظهر امروز در جلسه تبادل نظر بررسی زیر ساخت‌های خدماتی و بازرگانی آذربایجان‌شرقی بر استفاده از روش‌های نوین درآمدزایی و زیرساختی تاکید کرد.

مدیرکل خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت تغییر نگرش‌های مدیریتی در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی تاکید کرد و گفت: کشورهای توسعه یافته و در حال پیشرفت فضای توسعه‌ای خود را در فضایی متفاوت دنبال می‌کنند و خدمات بازرگانی خود را گسترش می‌دهند.

وی افزود: توسعه خدمات یکی از راهکارهای مهم توسعه و ایجاد اشتغال است و جهان به این سمت حرکت می‌کند و توسعه خدمات ویژگی‌هایی دارد که در کشور ما مورد غفلت واقع شده است.

سلیمی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید راهبردهای جدیدی برای توسعه و ارتقای خدمات زیرساختی و بازرگانی در نظر گرفته و احکام جدیدی در دو ماه آینده ابلاغ می‌شود تا زمینه‌های توسعه‌ای زیرساختی فراهم شود و در فاصله تولید تا مصرف از باتلاق‌های مختلف رها شویم.

وی عنوان کرد: آذربایجان‌شرقی غیرت‌های خاص حرکتی دارد و اولین استانی است که به عنوان یکی از ۵ استان پایلوت برنامه‌ها در آن اجرا شود و ۱۱ محور مهم جدید در آنها اجرایی شود و ردیف‌ها و ساختارهای جدیدی تعریف می‌شود.

مدیرکل خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: یکی از زیرساخت‌های خدماتی وجود انبارهای تجمیع و توزیع است و باید بتوانیم حلقه‌های گم شده را پیدا کنیم و مسیر را پیدا کنیم و در صورت حل شدن موضوع بخش کمی برای نظارت باقی خواهد ماند و متاسفانه در ۳۵ سال گذشته تنها بر نظارت تاکید کرده‌ایم.

وی یادآور شد: باید کار را به مردم بسپاریم اما متاسفانه همواره با چوب بالا سر مردم بوده‌ایم و نظارت مستمری کرده‌ایم که نتیجه چندانی نداشته است و اگر بخش کمی از بودجه نظارتی را برای گمرکات ترزیق کنیم جلوی قاچاق نیز گرفته می‌شود.

سلیمی تاکید کرد: اگر زیرساخت‌های خدمات و بازرگانی حل و فصل شود مشکلات کوچک و البته فراوان حل خواهد شد و برای پنج سال آینده برنامه‌ریزی داریم.

وی تاکید کرد: با تاکید و نظر رهبری وزارت بازرگانی احیا می‌شود اما این وزارت مانند وزارت بازرگانی گذشته نخواهد بود.