عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از اصل ۴۴ قانون اساسی ضمن انتقاد از حضور پررنگ دولت در صنعت نفت و گاز کشور بر ضرورت حضور بخش خصوصی در این بخش تاکید کرد.

سعید ترکاشوند؛ «جعفر قادری» عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از اصل ۴۴ قانون اساسی درمورد سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه میادین مشترک اظهار کرد: در حوزه نفت و گاز شرایط کار به نفع دولت یکطرفه است؛ لذا، بخش خصوصی در چنین ظرایطی سرمایه گذاری نمی‌کند.

ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت نفت و گاز
عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از اصل ۴۴ قانون اساسی بیان کرد: ما می‌توانیم با سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی بحث توسعه میادین را انجام دهیم یعنی همان کاری که برای برق انجام دادیم و در بحث بهره برداری از نیروگاه‌های اتمی و خورشیدی بخش خصوصی را شریک کردیم.

وی تاکید کرد: در حوزه نفت و گاز باید از ظرفیت‌های بخش غیردولتی استفاده شود، زیرا با اتکا به منابع دولتی نمی‌شود کارها، مسئولیت‌ها و تعهداتی که در حوزه میادین مشترک را پذیرفتیم را انجام دهیم.

قادری در پایان با اشاره به محوریت حل معضل ناترازی با تکیه بر منابع بخش مردمی اقتصاد و نه منابع دولتی اظهار کرد: تسهیل مشارکت بخش خصوصی برای بهره برداری از میادین نفت و گاز مشترک کشور یک اقدام مهم در جهت توسعه اقتصادی کشور است.

این نماینده مجلس با تکیه بر منابع خود صنایع و بخش مردمی اقتصاد به سمت توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور برویم و علاوه بر توسعه تجارت انرژی ایران، به حل ناترازی بخش‌های مولد اقتصاد و تولید بپردازیم.

پایان پیام//