نود وششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در حالی در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد که پاسخ انبوهی از گلایه های صنعتگران و صاحبان کسب و کار استان از سوی مسئولان دولتی به جوابهایی کوتاه و مبهم منجر شد و مسئولان ارشد دولت در استان ریشه مشکلات را به قوانین صادره از مرکز موکول کردند و از پاسخ طفره رفتند.

در این جلسه یونس ژائله برای چندمین باراز سیاستهای نادرست اقتصادی و صنعتی در استان و فشارهای وارده به کسبه و واحدهای صنعتی انتقاد کرده و گفت: با این روشها و فشارها دیگر کسی برای ادامه فعالیت اقتصادی در استان باقی نمی ماند. وی با بیان مواردی از نحوه بررسی  سخت و زیان‌آوری مشاغل، توسط کمیته‌های بدوی و تجدید نظر استانی، مشکلات قطعی برق واحدهای صنعتی استان، مشکلات مالیاتی صنایع، چالش‌های ناشی از تاخیر تامین ارز نیمایی برای واردات مواد اولیه، ماشین‌آلات و نهاده‌های تولید، توسط بانک مرکزی و بررسی مشکلات اخذ نشان حلال از ادارات استاندارد، معاونت غذا و دارو و دامپزشکی انتقاد کرد و در عین حال در چندین مورد با تذکر به همکارانش در هیات مدیره اتاق بازرگانی تبریز خواست تا فضای صحبتها هدفمند باشد.

همچنین مسعود بنابیان ، نایب رئیس اتاق بازرگانی تبریز، یونس اکبر پایدار ، عضو هیات نمایندگان، مهدی امینی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تبریز ورضا جعفری دبیر هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریزانتقادات متعددی نسبت به عملکرد مدیریتی استان داشتند.

اما در مقابل تمام انتقادات وارده ، محمد کلامی معاون اقتصادی استاندار که از طرف دولت در این جلسه حضور داشت، آب پاکی را روی دست همه فعالان اقتصادی استان ریخت و گفت : ماهمه تلاشمان را می کنیم اما قوانین از طرف مرکز است و ما کاری نمی توانیم بکنیم و قصور از ما نیست.

نکته جالب توجه در نود وششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تقابل دغدغه مندی و بیخیالی بخش خصوصی و دولتی در جلسه بود چرا که بخش خصوصی با زیان های انبوهی روبرو است که توان اصلاح آن را در خود نمی بیند و در طرف دیگر میز مدیران دولتی حضور پیدا کرده اند که حقوق خود را می گیرند و دغدغه ای در برابر انبوهی از مشکلاتی که صنعت و اقتصاد غیر دولتی استان را زمینگیر کرده ندارند.

 

# اتاق_بازرگانی

#اتاق_بازرگانی_تبریز

#شورای_گفتگو

#یونس_ژائله