استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از خبرنگاران خواست در انتشار اخبار صحت و سقم مطالب را سنجیده و از نقل اخبار غیر واقعی پرهیز کنند.
به گزارش صنعت تبریز ، اسماعیل جبارزاده ، امشب با انتقاد از انتشار اخبار غیر واقع توسط برخی خبرنگاران و خبرگزاریها و درج در بولتن های اخبار ویژه گفت: تلاشهای زیادی می شود تا استانی امن داشته باشیم اما اینکه یک خبرگزاری خبری غیر واقعی را به عنوان خبر ویژه منتشرکند در واقع ضربه به حیثیت و آبروی استان است.
وی گفت: از خبرنگاران خواهش می کنم که در این موارد دقت کافی را داشته باشند و اخباری را حقیقت دارد منتشر کنند و متاسفانه در روزهای گذشته خبری منتشر شد که واقیعت نداشت والبته این بار آخری است که تذکر می دهم و بار دیگر نام آن خبرگزاری را به دادستانی معرفی خواهم کرد.
وی البته با امتناع از معرفی نام خبرگزاری که به گفته وی خبر غیر واقعی منتشر کرده در جلسه رسمی امتناع کرد و به دادستان گفت: بعدا نام این خبرگزاری را به شما خواهم گفت.
وی همچنین با اشاره به جایگاه مبارزه با موادمخدر در استان تصریح کرد: در مقایسه با استان‌های دیگر شرایط ویژه‌ای در مبارزه با موادمخدر داریم و این نگاه ویژه با همت و همراهی مسئولان میسر شده و قول ما به مردم در حال شکل گیری است و این در حالی است که استان را در حالی تحویل گرفتیم که ۱۰ ماه بود جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار نشده بود و این امر رها شده بود.

وی ادامه داد: مبارزه با موادمخدر و تامین امنیت یکی از اهداف انقلاب اسلامی است و در زمینه مبارزه با مواد مخدر وحدت و صمیمیت دارای اهمیت خاصی است که با همت مسئولان امر در استان توانستیم استان را برای فعالان موادمخدر و سوداگران ناامن کنیم.

جبارزاده یادآور شد: گزارش هفت ماهه نیروی انتظامی و همکاری بین دستگاهی بی‌نظیر است و باید این عملکرد فوق‌العاده به مسئولان کشوری منعکس شود و این امر از جدیت تمام در استان در مبارزه با مواد مخدر حکایت دارد.

وی تصریح کرد: تلاش داریم تا جوانانی که آلوده مواد مخدر شده‌اند پاک و به آغوش خانواده‌ها بازگردند و مرکزی مانند ماده ۱۶ با همت خاص ساخته شده که انتظار داریم شهردار تبریز و رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند و کمبودهای مرکز ماده ۱۶ مرتفع شود.

وی با اشاره به پذیرش حدود ۲۰۰ نفر در ماده ۱۶ گفت: این مرکز بدون اعتبارات خاصی از سوی دولت ساخته شده و می‌توان تا یک هزار نفر نیز ظرفیت آن را افزایش داد و البته در کنار این مرکز نیز باید مرکزی برای نگهداری بیماران خاص مانند ایدز و هپاتیت در نظر گرفته شود.

جبارزاده تصریح کرد: حضور معتادانی با بیماری‌های خاص در جامعه و حتی در میان معتادان دیگر خطرناک‌تر است و می‌توان در منطقه باباباغی تبریز محلی برای ‌آنان در نظر گرفت چرا که نیازمند درمان و پرستاری خاص هستند و احداث این مرکز مصوبه جلسه حاضر است.

وی بر حرفه‌آموزی در مرکز ماده ۱۶ تاکید کرد و گفت: این مرکز توسط فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی ایجاد شود تا معتادان در زمان درمان آموزش فنی نیز ببینند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از تصویب مراکز شیلتر در گذشته گفت: اینکه فرد شب نگهداری شده و روز برای دزدی و یا خودفروشی خارج شود قابل قبول نیست و باید شیلتر به مرکز نگهداری شبانه‌روزی مبدل شود و در این میان مسئولان شهری و بهزیستی و نیروی انتظامی همکاری خواهند کرد.

وی بر فعالیت فرا ضوابطی از مرکز تاکید کرد و افزود: هدف ما جمع‌آوری معتادان و عمل به قولی است که به مردم داده‌ایم تا تمام شهرهای استان از معتادان متجاهر پاکسازی شود و یکی دیگر از مصوبات شورای هماهنگی نیز حضور یک روحانی تبلیغات اسلامی در مرکز ماده ۱۶ است.

جبارزاده با اشاره به انتخاب شهر تبریز به عنوان شهر تمیز و سالم گفت: یکی از مولفه‌های این انتخاب شهر بدون معتاد است و باید اطلاع‌رسانی خوبی انجام دهیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کار فرهنگی در حوزه آموزش و پیشگیری اعتیاد گفت: می‌توان تا ۱۰ درصد بودجه شهرداری‌ها را برای این امر اختصاص داد.