مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: واحدهای صنعتی با تقویت منابع در نزد بانک مسکن استان زکات بهره مندی از منابع استان را پرداخت کنند تا بتوانیم به افراد بیشتری وام پرداخت کنیم.

مهدی جمالوندی، مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان‌شرقی  در نشست خبری  گفت:بانک مسکن در آذربایجان‌شرقی ۲٫۵ برابر منابع خود تسهیلات پرداخت کرده و بنابراین بانکی موثر در استان است.

وی به جزئیات افزایش ۲ برابری سقف تسهیلات خرید مسکن اشاره کرد و اظهار داشت:  با هدف اثربخشی بیشتر  تسهیلات مسکن و تسهیل شرایط خانه‌دار شدن اقشار مختلف جامعه سقف تسهیلات بانک مسکن از محل اوراق ممتاز افزایش یافته است.

وی افزود: برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ تسهیلات خرید مسکن به صورت انفرادی (املاک حداکثر تا ۲۵ سال) ۳۲۰ میلیون تومان و برای سایر مناطق ۲۴۰ میلیون تومان است.

جمالوندی خاطرنشان کرد: سقف تسهیلات جعاله تعمیر واحدهای مسکونی از محل اوراق ممتاز در تمامی مناطق کشور ۱۶۰ میلیون تومان است که در آن شرط قدمت ساخت وجود ندارد اما برای تسهیلات خرید مسکن پرداخت این تسهیلات برای املاک حداکثر ۳۰ سال ساخت امکان پذیر می‌باشد.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۵۷ هزار میلیارد تومان برای ۱۶ هزار و ۴۲ در طرح نهضت ملی مسکن تامین مالی شده است، یادآور شد: با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها این مبلغ پرداخت می‌شود تا در بخش مسکن مثمر ثمر باشیم.

جمالوندی در خصوص پرداخت تسهیلات بافت فرسوده هم توضیح داد: تسهیلات بافت فرسوده جزء تبصره ۱۸ است که ۱۵۰ میلیون تومان را دولت تامین می‌کند و بخشی را هم بانک پرداخت می‌کند که برای ۱۵۲۴ واحد بافت فرسوده تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.