مصرف مواد لبنی به طور مستقیم بر سلامت مردم تاثیر می گذارد، اما هزینه آن نباید از جیب تولید کننده پرداخت شود.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از خانه ملت، غلامرضا نوری قزلجه با بیان اینکه تولید کنندگان محصولات دامی و کشاورزی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند، گفت:اگر دولت با تخصیص یارانه به کمک این بخش نشتابد صنعت دامداری و تولید شیر کشور متحمل ضربات جبران ناپذیری می شود.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جبران این خسارات زمانبر و طولانی است، افزود:یارانه شیر به کارخانه ها پرداخت نشده و قیمت اعلامی برای خریداری اجرا نشده است.
انتقاد از عدم حمایت دولت نسبت به خریداری شیر

نوری قزلجه با انتقاد از عدم حمایت دولت نسبت به خریداری شیر از دامداری ها ادامه داد:با ادامه شرایط فعلی ظرفیت تولید دامداری‌های صنعتی کاهش داشته و دامداری‌های کوچک نیز یکی پس از دیگری تعطیل می شوند.

وی با بیان اینکه مصرف شیر و لبنیات برای تمام سنین و افراد جامعه مهم است، اظهار داشت: مصرف مواد لبنی به طور مستقیم بر سلامت مردم تاثیر می گذارد، اما هزینه آن نباید از جیب تولید کننده پرداخت شود، بلکه با ایجاد انگیزه در دامداران باید تولید را افزایش داد.

یارانه شیر باید از منابع عمومی کشور پرداخت شود

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه یارانه شیر باید از منابع عمومی کشور پرداخت شود، افزود:رساندن کالاها با نرخی معقول به دست مردم وظیفه انکار نشدنی دولت بوده تا به این ترتیب سلامت جامعه به خطر نیفتند.

وی به بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، ادامه داد:بارها در مجلس این موضوع را مطرح کرده ایم که به جای این همه حمایت از بخش درمان این بودجه را به مصرف لبنیات از سوی مردم که از بروز بسیاری بیماری ها پیشگیری می کند اختصاص دهند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه به جز برخی مدارس در محل های دیگر توزیع شیر رایگان صورت نمی گیرد، تصریح کرد:دولت با ایجاد طرح های حمایتی این محصول را که جز نیازهای اساسی مردم است با قسیمت مناسب در اختیار آنها قرار دهد.