معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تولید ۸۰ سالانه هزار تن گوشت مرغ در این استان خبر داد .
به گزارش صنعت تبریز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ شریفیان گفت: این میزان گوشت مرغ در۵۵۹ واحد مرغداری آذربایجان شرقی تولید می شود .

وی همچنین افزود : ۲۴۷ واحد تخم گذاری در استان فعال است و در هر دوره ۹ میلیون و یکصد هزار تخم و ۸۰ هزار تن گوشت مرغ تولید و به بازار عرضه می شود و آذربایجان شرقی با در اختیار داشتن ۳٫۵ درصد ازکل تولیدات گوشت مرغ کشور درجایگاه هفتم قرار دارد .

شریفیان با اشاره به میزان مصرف سرانه گوشت مرغ درآذربابجان شرقی افزود: سرانه مصرف گوشت مرغ در استان با ۲۴ کیلوگرم با تولید گوشت به طور تقریبی برابری می کند ودر صورت نیاز از شهرستان های همجوار خوی، میاندواب و مشکین شهر با استان تبادل گوشت انجام می شود .

وی از تبریز و میانه به عنوان بزرگترین مرکز تولید کننده گوشت مرغ درآذربایجان شرقی نام برد.

و با تاکید بر هماهنگی تولید هماهنگ بر عرضه و تقاضا گفت: قیمت گوشت مرغ باعرضه و تقاضا ارتباط مستقیم دارد و هرگونه افزایش و کاهش در تولید گوشت مرغ موجب کاهش و یا افزایش قیمت گوشت مرغ می شود.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی از کشور عراق به عنوان یک کشور هدف صادرات نام برد که بر سر بازار عراق تولید کنندگان ایران و ترکیه با رقابت می کنند و برای حضور در بازار های بین المللی باید سطح کیفی کشتارگاه ها و واحدهای بسته بندی ارتقا یابدو هم اکنون مرغداری ها وکشتارگاه های آذربایجان شرقی از نظر بهداشتی در سطح مطلوبی توسط سازمان دامپزشکی پایش میشود و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با رد هرگونه مصرف هورمون در تولید گوشت مرغ تصریح کرد: این باور را کارشناسان تائید نمی کنند چراکه داروهای هورمونی از نظر بیوشیمی از گوشت حیوان به انسان منتقل نخواهد شد.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی به اصلاح نژاد هماهنگ با استاندارد های جهانی اشاره کرد و افزود: اصلاح نژاد مرغ در استان برای بهبود کیفیت محصولات دامی است که پرورش دهندگان باید برای توسعه و ارتقا تولیدات خود امکانات و اطلاعات خود را با دنیا هماهنگ کنند.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین قیمت تمام شده مرغ زنده را هر کیلو ۴هزار تومان برای تولید کنندها و قیمت روز گوشت مرغ را ۵ هزارو ۷۰۰ تومان اعلام کرد.