به گزارش صنعت تبریز به نقل از صدا و سیما ، این همایش با هدف برقراری و تحکیم ارتباطات بین پژوهشگران و متخصصین با مدیران و تنظیم کنندگان مقررات صنایع مختلف ۵ و ۶ اسفند در دانشگاه تبریز برگزار میشود.
ساختار بازار، ادغام ، تحقیق و توسعه ، تبلیغات ، اطلاعات ، کیفیت و ضمانت ، کارایی ، روابط بین عناصر بازار ، سیاست‌های عمومی توسعه رقابت و ضد انحصار ، تنظیم مقررات یا مقررات گذاری ، نظریه بازی‌ها ، اقتصاد صنعتی و مدیریت استراتژیک ، جایگاه اقتصاد صنعتی در اقتصاد مقاومتی و اقتصاد صنعتی در دوران پسا تحریم محورهای اصلی این همایش است.
دبیر این همایش گفت با وجود اهمیت مطالعات اقتصادی و کاربردی مرتبط با بنگاه های صنعتی، این حوزه از اقتصاد در ایران مورد غفلت قرار گرفته و توجه چندانی به این موضوعات که می تواند مسیر حرکت یک بنگاه صنعتی به سمت رشد و شکوفایی را تسهیل کند، نشده است بر همین اساس اولین همایش ملی اقتصاد صنعتی ایران بر روی آخرین مرزهای نظری و کاربردی اقتصاد صنعتی تمرکز خواهد کرد.
دکتر محسن پورعبادالهان کویچ آخرین مهلت ارسال چکیده و اصل مقالات را به این همایش علمی به ترتیب پایان آذر و پایان دی اعلام کرد.
اقتصاد صنعتی شاخه ای از علم اقتصاد است که بر پایه نظریه بنگاه بنا نهاده شده است.
این علم به بررسی ساختار، رفتار و عملکرد بنگاه ها در بازارها با پیچیدگی های دنیای واقعی همچون وجود هزینه های مبادله، اطلاعات محدود و موانع ورود که منجر به پیدایش رقابت ناقص می شوند، می پردازد.
در این حوزه از علم اقتصاد، عواملی که باعث تعیین ساختار، رفتار و عملکرد بنگاه ها و بازارها از رقابت کامل تا انحصار کامل می شوند، مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.