نگاهی به تاریخ ادوار مجلس شورای اسلامی نشان می دهد دو نماینده استان به علت رابطه نامشروع و ارتباط با خاندان پهلوی اعتبارنامه شان تائید نشده است.

به گزارش صنعتیمیز ، نماینده میانه در دور اول و نماینده مرند در دور دوم  مجلس شورای اسلامی به علت رابطه نامشروع و ارتباط با خاندان پهلوی اعتبارنامه شان تائید نشده است.

اسدالله جوانمردی نماینده میانه سومین نماینده‌ای بود که در مجلس اول اعتبارنامه‌اش رد شد. عکس های متعدد با شاه و ایادی رژیم سران ساواک، سخنرانی‌های ضد ملی و کمونیستی، روحانی مورد تایید ساواک در همراهی کاروان حجاج، عضو بنیان گذارا حزب جمهوری خلق مسلمان، اغفال و فریب مردم در تبلیغات انتخاباتی و سوء استفاده از اعتقادات مذهبی؛ اتهامات وارده به او بود. از ۱۹۵ نماینده حاضر، ۱۴۷ رای مخالف، ۷ رای موافق و ۴۱ رای ممتنع به نام او ثبت و اعتبارنامه جوانمردی رد شد.

در این مجلس اعتبارنامه بیوک آقا شریف نماینده مرند به اتهام اخراج از وزارت کار به دلیل ارتباط مشروع اما نامتناسب با محیط کار با یک خانم، اخراج از صداوسیمای تبریز، تبلیغ در روز رای گیری، نوشتن آرای بی سوادان مورد اعتراض بود که هم در کمیسیون تحقیق و هم در صحن علنی رد شد. او در دفاع از خود از تایید شدنش از سوی کسانی چون آیت الله مشکینی و راستی کاشانی سخن گفت و اینکه برای رفع مشکل شرعی در همکاری با زنان در محیط کار با مشورت خانواده‌اش با یکی از خانم‌های همکار در محیط یک نشریه عقد موقت کرده است. شریف همچنین گفت که از صداوسیما استعفا داده و اخراج نشده است. از میان ۱۹۸ نماینده حاضر در جلسه، ۱۰۰ رای مخالف، ۳۴ رای موافق و ۶۵ رای ممتنع به نام او ثبت شد.