معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خواستار مشارکت و همکاری مسوولانه و فعال اعضا و دستگاه های مرتبط برای تحقق اهداف و وظایف کارگروه تخصصی استاندارد سازی شد.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از ایرنا، محمد صادق پورمهدی روز شنبه در نخستین نشست کارگروه تخصصی استاندارد سازی استان، بر ضرورت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم درباره خدمات و کالاهای مصرفی تاکید کرد و گفت: در تحقق این مساله بدون شک نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی بسیار مهم است.
وی اظهار کرد: طبق سیاست دولت تدبیر و امید در خصوص واگذاری اختیارات لازم به استان ها، تشکیل کارگروه تخصصی استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات آذربایجان شرقی در همین راستاست.
پورمهدی با اشاره به حوزه وسیع فعالیت های کارگروه تخصصی استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات افزود: اصلی ترین وظیفه و مسوولیت این گروه نظارت بر هماهنگی دستگاه ها و سازمان های مرتبط با این حوزه است.
وی با یادآوری اهمیت استاندارد ارائه کالا و خدمات با کیفیت به مردم گفت: موضوع استاندارد با زندگی مردم عجین شده و نمی توانیم از کنار آن بی تفاوت بگذریم، لذا همه دستگاه ها باید در این ارتباط به وظایف و مسوولیت های سازمانی و اجتماعی خود عمل کنند.
نخستین نشست کارگروه تخصصی استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات آذربایجان شرقی برگزار شد.
این کار گروه با هدف تبیین راهبردها و اولویت های نظام استاندارد سازی و تنظیم سند چشم اندار توسعه کیفیت کالا و خدمات متناسب با شرایط و مزیت های خاص استان، بررسی موانع و مشکلات استاندارد سازی و نیز بررسی اجرای استانداردهای اجباری و تشویقی محصولات استان و ارائه راهکارهای اجرایی تشکیل شده است.
اهتمام برای ارتقا سطح فرهنگ استاندارد در جامعه هماهنگی میان دستگاه های مرتبط با حقوق مصرف کنندگان و ایجاد بسترهای مناسب برای تسریع در روند رسیدگی به شکایات آنان در ارتباط با مقررات و ضوابط استاندارد، ارائه ساز و کارهای نحوه اجرای استانداردهای اجباری و پیگیری تخلفات احتمالی در زمینه مخاطرات اقتصادی، ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی، کمک به تصمیم سازی در خصوص نحوه ترویج و پیاده سازی استانداردهای معیار مصرف انرژی در تولیدات و سامانه های انرژی در سطح استان از دیگر وظایف و اهداف کارگروه مذکور در استان است.
در پایان این نشست مقرر شد، اعضا ضمن مطالعه دقیق مفاد و محتوای دستورالعمل تشکیل کار گروه تخصصی استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات، ایده و پیشنهادهای خود را برای تصمیم سازی در جلسه آینده ارائه دهند و حسب مورد کمیته های تخصصی در زیر این کارگروه تشکیل شود.