تاسیس شرکت‌های فعال در امرکشت بافت براساس بیوتکنولوژی مورد توجه مسوولان استان قرار دارد و گیاهان دارویی تجاری‌سازی شده به تولید انبوه می‌رسد.

به گزارش صنعت تبریز به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، مهری در نشست مدیران ادارات فعال در عرصه دانش ‌بنیان آذربایجان ‌شرقی بر توسعه روش‌‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی تاکید کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جهادکشاورزی در شرایط پساتحریم و افزایش صادرات محصولات کشاورزی دارای اهمیت است، گفت: در تعیین قیمت محصولات کشاورزی دو عامل مهم بیرونی و داخلی موثر است که هزینه تمام شده تولید در قیمت کل محصول سرشکن می‌شود.

وی به لزوم ورود نوآوری در عرصه کشاورزی در تمام زیربخش ها به ویژه بخش صنعت خصوصاً در ماشین آلات و ادوات کشاورزی نظیر تراکتور اشاره کرد و گفت: سیستم فعلی مصرف سوخت بایستی در راستای کاهش هزینه های تولید متحول گردد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گفت:تاسیس شرکت‌های کشت بافت براساس بیوتکنولوژی مورد توجه مسئولان استان قرار دارد و کشت و تولید گیاهان دارویی مانند سماق و گل محمدی نیز به صورت تجاری‌سازی شده در واحدهای کنترل شده از اولویت های مراکز تحقیقاتی و بیوتکنولوژی سازمان می باشد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم تا بخش‌های کشاورزی هم مورد حمایت قرار گیرند تا زحمات محققان و فعالان این رشته به ثمر بنشیند.