دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یارانه صدهزار تومانی را نه ‌تنها یك امر واقعی و شدنی دانست، بلكه برای تحقق مفهوم هدفمندسازی یارانه‌ها، آن را یك الزام برای ادامه كارایی این طرح عنوان كرد.

به گزارش صنعتیمیز ، به نقل از ایرنا، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از انتشار مصاحبه خود با خبرگزاری ایسنا و مطرح‌شدن شعاری بودن بحث یارانه صدهزارتومانی از سوی برخی رسانه‌های مختلف، اقدام به انتشار یادداشت كوتاهی در این زمینه در اینستاگرام شخصی خود كرد.
محسن رضایی در این یادداشت نوشت: مبلغ چهل ‌و پنج هزار تومانی كه به هر فرد یارانه پرداخت می‌شود، امروز كمتر از نصف آن در سال ۸۹ ،یعنی سال شروع (اجرای طرح ) هدفمندی یارانه‌ها، ارزش دارد، به عبارتی به لحاظ ارزش خرید و با احتساب نرخ تورم سالیان گذشته پرداخت مبلغ صدهزار تومان كمابیش ارزش خرید همان مبلغ ۴۵ هزارتومان در سال ۸۹ را دارد. از طرفی دیگر قیمت حامل‌های انرژی ازجمله بنزین و گازوییل هم دو برابر گذشته شده است. اكنون اگر این داده‌های بدیهی را در كنار مصوبه و اقدام اخیر دولت مبنی بر حذف سه دهك یعنی نزدیك به بیست ‌و چند میلیون نفر از دریافت یارانه قرار دهیم معلوم می‌شود دولت می‌تواند به هر فرد ایرانی در چند دهك باقی‌ مانده مصوب مجلس، مبلغ صد هزار تومان پرداخت كند تا مفهوم یارانه كماهی پابرجا بماند تا در كنار سایر سیاست‌ها این طرح را برای تعدیل نابرابری درآمدی و كاهش ضریب جینی به كار گیرد.