اعضای ۴ نفره خانواده ای تبریزی در خیابان توکلی تبریز صبح امروز به علت گاز گرفتگی راهی بیمارستان شدند
به گزارش صنعت تبریز ، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی اذربایجانشرقی گفت:با هوشیاری یکی از اعضای خانواده و تماس با اورژانس, اعضای چهار نفره خانواده ای در خیابان توکلی تبریز که دچار مسمومیت با مونوکسیدکربن شده بودند, از مرگ نجات یافتند
حسینقلی زاده گفت: ساعت ۴:۵۰ بامداد امروز جمعه مورخه ۱۳۹۴/۱۰/۱۱ و بدنبال اعلام گزارش کاهش هوشیاری اعضای خانواده ای, پایگاه ۲۱۸ و ۲۰۷ اورژانس ۱۱۵ تبریز به منزل مسکونی در خیابان توکلی اعزام شدند.
وی افزود:با بررسی تکنسینهای اعزامی و رسیدگی به وضیعت اعضای این خانواده , از مسمومیت با مونوکسید کربن سه مرد و یک زن خبر دادند.
حسینقلی زاده گفت: با هوشیاری یکی از اعضای خانواده و تماس با همسایه و اورژانس ۱۱۵, این چهار تن به بیمارستان عالی نسب تبریز منتقل شدند.
وی ادامه داد:علايم مسموميت با منوکسيد کربن مي تواند طيف وسيعي از علايم را شامل شود که در بيماري هاي مختلفي ديده مي شود.بسياري از اين علايم شبيه به علايم سرماخوردگي است و اکثر افراد فکر مي کنند به دليل سردي هوا دچار سرماخوردگي شده اند. سعي در خوابيدن مي کنند.
۱- سردرد
۲- ضعف جسماني
۳- سرگيجه و بي قراري
۴- تهوع و استفراغ
۵- خميازه کشيدن بيش از حد
۶ – کاهش ديد از علايم عمومي مسموميت‌ها هستند
۷ – حالت خواب الودگي شديد، کسلي، خستگي و کاهش قدرت عضلاني از جمله علايم اوليه مسموميت در افراد به شمار مي‌روند.
حسینقلی زاده ادامه داد:چنانچه افراد در اين مرحله متوجه چنين علايمي شدند، با خارج شدن از فضاي الوده مي‌توانند از پيشرفت مسموميت پيشگيري کنند و در این مورد روی داده, هم بعلت روشن بودن ابگرمکن و هم عدم صحیح خروج مونوکسیدکربن از دودکش بخاری, منجر به مسمومیت شده بود که اگر ادامه میافت حوادث تاسف باری را بدنبال داشت.