سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در زمینه تدوین مقررات باید مسائل محیطی و نیازها و درخواست‌های محیط کار نیز رعایت شود و در غیر اینصورت این مقررات بدون عمل در تابلوها باقی خواهد ماند.
به گزارش صنعت تبریز ، احمد محمدزاده صبح امروز در نشست منطقه‌ای HSEE (محیط زیست، بهداشت، ایمنی و انرژی) در تبریز که با حضور مسئولان کشوری و منطقه شمال‌غرب کشور برگزار شد بر ضرورت توجه عینی و کاربردی به رعایت مسائل ایمنی در محیط‌های صنعتی تاکید کرد.
وی ادامه داد: برنامه جامع مدیریت بهداشت ایمنی، محیط زیست و انرژی برای واحدهای صنعتی دارای اهمیت خاصی است و اگر بتوانیم کارکنان این واحدها را با خود همراه کنیم به موفقیت بیشتری می‌رسیم.

محمدزاده یادآور شد: در زمینه آموزش مقررات ایمنی به کارکنان و کارگران تازه استخدام شده نباید غفلت کرده و آموزش‌های مستمر به کارگران جدید صورت گیرد.

وی گفت: در زمینه تدوین مقررات باید مسائل محیطی و نیازها و درخواست‌های محیط کار نیز رعایت شود و در غیر اینصورت این مقررات بدون عمل در تابلوها باقی خواهد ماند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: توجه به سلامت و بهداشت یکی از راهکارهای موفقیت در واحدهای صنعتی بوده و کارفرمایانی که به بهداشت و ایمنی کارکنان توجه می‌کنند بهره‌وری بهتری کسب می‌کنند.

وی گفت: در زمینه تعیین کارهای سخت و زیان‌آور در محیط‌های کارگری باید نهادهای نظارتی وارد شده و تنها از کارخانجات انتظار ورود به این حیطه را نداشته باشیم.

محمدزاده گفت: اگر برنامه جامع مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی در کارخانجات ما رعایت شود می‌توانیم تا ۹۰ درصد از بروز مشکلات جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در طراحی وسائل ایمنی مانند کلاه و ماسک باید به طراحی توجه خاصی شده و نظارت بر این امر نیز صورت گیرد چرا که اگر این وسائل ایمنی خوب طراحی نشود کارگران و کارکنان از آن استفاده اختیاری نکرده و به صورت اجباری و البته در زمان محدود استفاده خواهند کرد.