معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید آستانه تحمل را افزایش دهیم، گفت: باید در انجام امور انتقادپذیر بوده و مشکلات موجود را حل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، محمدصادق پورمهدی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی با اشاره به عملکرد مطلوب استان در سال‌های گذشته در حوزه گردشگری، اظهار داشت: با توجه به اهمیت حوزه گردشگری در زمینه رونق اقتصادی باید به این بخش بها دهیم.

وی با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌ها و بسیاری از موارد در حوزه گردشگری موجب جاری شدن سیلی از گردشگران به آذربایجان‌شرقی شد، اظهار کرد: خوشبختانه عوامل متعددی دست به دست هم داد تا آمار اسکان در ایام عید نوروز افزایش یابد که در این زمینه تکمیل ظرفیت هتل‌ها برای ما افتخار است.

پورمهدی گفت: باید سوق پیدا کردن آذربایجان‌شرقی به سمت مقصد گردشگری شمال‌غرب کشور را به فال‌نیک گرفت و فعالیت‌ها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اهمیت بخش نرم‌افزاری و فرهنگی در توسعه صنعت گردشگری افزود: هر مسافری که از این شهر می‌رود، باید به عنوان سفیر فرهنگی باشد و داشته‌های این شهر را برای دیگران بازگو کند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: داشته‌های بسیاری در استان به ویژه در تبریز داریم که باید از ظرفیت این داشته‌ها استفاه کنیم برای مثال عینالی ظرفیت بسیاری برای جذب گردشگران داراست، ولی در این زمینه تاکنون توانسته‌ایم تنها یک‌هزار هکتار از این فضا را مدیریت کنیم.

پورمهدی با بیان اینکه باید داشته‌های گردشگری مانند ارگ علیشاه، مسجد کبود، موزه قاجار و بازار تاریخی تبریز را معرفی کنیم، افزود: این داشته‌ها نگین آذربایجان بوده و وجود چنین جاذبه‌های گردشگری افتخاری برای ماست.

وی با بیان اینکه باید آستانه تحمل را افزایش دهیم، گفت: باید در انجام امور انتقادپذیر بوده و مشکلات موجود را حل کنیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی ضمن اظهار امیدواری از باز بودن بازار تاریخی تبریز از روز اول عید نوروز در سال آینده تاکید کرد: باید تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی ساماندهی شود چرا که ما خودمان شهر را می‌شناسیم و فکر می‌کنیم مسافران نیز شهر را می‌شناسند.

پورمهدی اضافه کرد: باید به وضعیت نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و آسفالت خیابان‌ها توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه مسافران در وهله اول در ورودی شهر از اولین برخورد فرد کنترل کننده پاسپورت، شهر را قضاوت می‌کنند، یادآور شد: مسوولان دستگاه‌های متولی باید برای سفرهای تابستانی آمادگی لازم را داشته باشند تا شاهد افزایش حضور گردشگران در استان باشیم.

منبع: فارس