با الحاق شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز به شرکت تراکتورسازی ایران ، این شرکت فعالیت خود را از سرگرفت.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به‌نقل از صداو سیما، این شرکت امروز در مراسمی با امضای قرارداد رسمی به شرکت تراکتورسازی تبریز واگذار شد.

استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم ، با اشاره به روند مشکلات این شرکت در سال‌های گذشته، گفت: شرکت ماشین‌آلات صنعتی یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه تراکتورسازی بود که در اجرای اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار شد، اما به هر دلیل این واگذاری موفق نبود و این شرکت دچار مشکل شد.

خدابخش افزود: هنر تیم مدیریتی استان این بود که در زمان خیلی کم، توانستند با تعامل و همدلی این مشکل را مدیریت کنند و در این زمینه فوق‌العاده عمل کردند و در نهایت هم گروه تراکتورسازی به‌عنوان مشتری وارد شد.
وی خاطرنشان کرد: الحاق این شرکت به مجموعه تراکتورسازی و احیای آن در شرایطی که خبرهایی از رکود در برخی از مجموعه‌های صنعتی کشور به گوش می‌رسد خبر بسیار خوبی است و امیدوارم این اتفاق باعث خیر و برکت بیشتر در مجموعه تراکتورسازی شود.

شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز سال ۸۶ از طریق خصوصی سازی از تراکتورسازی مجزا و به فردی واگذار شد که او بعد از هشت سال با ۷۵میلیارد تومان بدهی شرکت را رها کرد.
این کارخانه سال ۹۲ اعلام ورشکستگی کرد و در این مدت توسط اداره ورشکستگی تبریز با اجاره دادن به تراکتورسازی اداره می شد. تراکتورسازی در این مدت نزدیک ۲۰میلیارد تومان هزینه کرد و چندی پیش قرار شد شرکت ماشین آلات را به مبلغ تقریبی ۴۵ میلیارد تومان خریداری کند.
اداره تصفیه امور ورشکستگی تبریز کارخانه ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز را ۲۴ آذر امسال به علت اتمام اجاره نامه پلمپ کرده بود.
این شرکت ۲۰۰ نفر پرسنل و ۸۰ نفر بازنشسته دارد.