به گزارش صنعت تبریز ، در حالی که گفته می شودثبت نام ایران خودرو و سایپا تا عصر روز پنجم اجرای طرح وام ۲۵میلیون تومانی خودرو به بیش از ۱۱۰ هزار نفر و واریز وجه به حدود ۱۰۱ هزار نفر رسیده برخی کارشناسان نیز معتقدند این امر یک بازی روانی با کسانی است که هنوز در برابر خرید خودرو مقاومت می کنند تا مقاومت آنان شکسته شده و به صف خریداران خودروهای ایرانی بپیوندند.
تسنیم نوشت ، براساس اطلاعیه دو شرکت ایران خودرو و سایپا نمایندگی‌های فروش این دو شرکت در روز جمعه (۲۲ آبان ماه ) هم به ارائه فروش محصولات خود درقالب طرح وام ۲۵ میلیون تومانی فروش خودرو پرداختند.

مطابق آخرین آمار ایران خودرو تا ساعت ۱۳:۳۰ امروز حدود ۵۳ هزار ثبت نام اولیه را انجام داده که ازاین میان ۴۳ هزار متقاضی وجوه خود را واریز کرده‌اند.

پژو۴۰۵، پژو ۲۰۶ و سمند تاکنون در لیست پر فروش‌ترین محصولات این شرکت قرار دارند.

شرکت سایپا نیز تا ساعت ۱۵ پنجمین روز اجرای طرح وام ۲۵ میلیون تومانی ۵۷هزار و ۸۴۴ خودرو را فروخته, این شرکت تاکنون ۳۱هزار و ۷۱۹ دستگاه پراید, ۱۱هزار و ۵۵۴ دستگاه تیبا, ۸هزار و ۱۹۳ دستگاه تندر و ۵هزار و ۲۸۴ دستگاه وانت نیسان را به فروش رسانده است.

فروش محصولات این شرکت‌ها در حالی امروز(جمعه ۲۲ آبان ما) برای پنجمین روز ادامه دارد که برخی منابع مسئول اعلام کرده بودند در طرح وام ۲۵ میلیون تومانی فقط فروش ۱۰۰ هزار دستگاه از سوی بانک مرکزی مورد موافقت قرار گرفت است. اما امروز فروش شرکت‌های خودروساز از مرز ۱۰۰ هزار دستگاه گذشته و هنوز هیچ مرجعی دستوری مبنی توقف فروش را صادر نکرده است.

خودروسازان نیز از این شرایط استفاده کرده و برای جبران رکود چند ماه گذشته بازار؛ تمام تلاش خود را برای افزایش فروش محصولات خود انجام می دهند حتی در برخی محصولات که ظرفیت یک ماهه تولید آنها تمام شده، پیش فروش ها را با تحویل ۶۰ روز آغاز کرده‌اند.
باید منتظر بود و دید که آیا این آمار حجم از خرید خودرو در روزهای آتی واقعی است یا یک بازی روانی برای جذب مشتریان بیشتر می باشد، به هر روی کیفیت پائین خودروهای داخلی امری اجتناب ناپذیر است که در صورت استقبال بیشتر مردم اصلاح این روند کمی مشکل به نظر می رسد.