توزیع غذا میان محرومان در ماه مبارک رمضان از اجر معنوی خاصی برخوردار است و در تبریز هم برخی موسسات خیریه به صورت گسترده دراین فعالیت حضور دارند و در کنار سایر فعالیتهای خود در این زمینه هم حضورموثری دارند

حجت الاسلام انوری ، عضو هیئت مدیره مرکز نیکوکاری انصارالفاطمه کوثر تبریزدر گفتگو با چالش روز به بیان برنامه های این موسسه پرداخته است.

۱-مختصری از تاریخچه و آغاز به کار موسسه را بیان کنید؟

این مرکز از سال ۹۹ ازکمیته امداد مجوز فعالیت دارد ولی قبل از آن نیز فعالیت های پراکنده و متناسب با نیاز جامعه داشتیم که از آن جمله برپایی آشپزخانه درمنطقه  سیل زده  شادگان بود.

۲-اقدامات انجام شده از زمان آغاز فعالیت تاکنون را بیان نمائید؟

در راستای محرومیت زدایی برای ۱۱۰ خانواده بسته های معیشتی هر ۴۰ روزه تهیه می کنیم درزمینه جهیزیه ، درمان و مشکلات روزانه نیازمندان را  همراهی می کنیم و با موسسات خیریه دیگربرای تامین نیازهای آنان همراه هستیم.

تامین تبلت برای دانش آموزان محروم ، تهیه پوشاک و سیسمونی برای نوزادان از دیگر برنامه های این موسسه است.

۳-برنامه های سال جاری چه بوده است و برای آینده چه برنامه هایی دارید؟

۱۴ هزار غذا در ماه مبارک رمضان  برای فقرا به نیت ۱۴ معصوم پخته و توزیع می شود.

فعالیتهای خیریه و تامین بسته های معیشتی را هم در سال جاری ادامه خواهیم داد.

۴-برای انجام امور خیریه چه مشکلاتی پیش رو دارید و برای توسعه فعالیت هایتان از مردم و مسئولین چه انتظاراتی داشته و چه پیشنهاداتی را ارائه می نمائید؟

از مسئولان درخواست داریم تا درزمینه کارهای خیریه به صورت شبکه جامع فعالیت کنند و موازی کاری نشود و مجموعه هایی که قوی فعالیت می کنند با خیران جلسات آشنایی برگزار کنند وفعالیتهای خود را به آنان معرفی کنند.

در زمینه رسانه و تبلیغات شهری ، مسئولان خیریه ها را حمایت کنند تا بتوانند در صدا وسیما و رسانه ها حضور موثر داشته و مردم بهتر با این موسسات آشنا شوند.