موسسه خیریه نیکوکاری موسی بن جعفر(ع)تبریز خدمات دارو و درمان را بصورت رایگان انجام می دهد.

باقری،عضو هیئت مدیره این موسسه در گفتگو با چالش روز به بیان ابعاد بیشتری از فعالیتهای این موسسه پرداخته است.

۱-مختصری از تاریخچه و آغاز به کار موسسه را بیان فرمائید؟

این موسسه از همان اوایل انقلاب تاسیس گشته،این درمانگاه و داروخانه شبانه‌ روزی خیریه موسی ابن جعفر در محله بازار تبریز و در خیابان ثقه الاسلام،خیابان شمس تبریزی واقع شده است.از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی مانند دفتر زیارتی الغدیر تبریز،مقبره الشعرا،خانه صرافلار (خانه و موزه سفال تبریز)،بازار سرخاب قاپیسی ،موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز،بیمارستان کودکان تبریز،هتل استقبال و بیمارستان کودکان(فرمانفرمایان) قرار گرفته است.

۲-اقدامات انجام شده از زمان آغاز فعالیت تاکنون را بصورت آماری بیان نمائید؟

عمده ترین اقدامات انجام شده فقط در حوزه ی دارو درمان میباشد،به این صورت که نیازمندان واقعی بصورت رایگان درمان میشوند و داروهای آن ها نیز بصورت رایگان توسط داروخانه این موسسه در اختیار آنها قرار میگیرد،همچنین سایر مراجعه کنندگان به نصف قیمت مصوب از این موسسه خدمات دریافت میکنند.

۳-برنامه های سال جاری چه بوده است و برای آینده چه برنامه هایی دارید؟

با شیوع ویروس کرونا و اقدامات خودمراقبتی مردم مراجعه های حضوری بسیار کم شد و در این برهه نیز در کنار خدمات دارو و درمان برای نیازمندان اقدام به تهیه ی بسته های معیشتی و رفع مشکلات افراد نیازمند کردیم.برای ایام پیش رو نیز طبق گذشته در جهت دارو و درمان افراد نیازمند و کم بضاعت در خدمت عموم همشهریان خواهیم بود.

۴-انتظار و درخواست شما از مسئولین و مردم برای توسعه فعالیت هایتان چیست؟

از مردم و مسئولین خواهشمندیم در جهت کمک به موسسات خیریه چه بصورت مادی چه معنوی مزایقه نکرده و موسسات را در همه ی زمینه ها یاری نمایند.

۵-برای انجام امور خیریه چه مشکلاتی پیش رو دارید و چه پیشنهاداتی را ارائه می نمائید؟

از همان اوایل تاسیس موسسه تا بحال همواره با مشکلاتی از سوی برخی ادارت مواجه بودیم که در جلسات مختلف به آن اشاره نموده ایم اما متاسفانه همیشه افرادی کارشکنی میکنند،و پیشنهادمان این است با درک جدی از مسئله ی خیریه و امور خیرخواهانه از کارشکنی و ایجاد مشکل برای موسسات خیریه دست بردارند.