نماینده مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت قطعه‌سازی در تبریز طی سال‌های اخیر صدمات زیادی دیده و بنده این مسئله را سال‌ها قبل پیش‌بینی کرده بودم که قطعه سازی تبریز و آذربایجان در مدت ۵ سال به کل نابود خواهد شد و بنابراین چاره اندیشی کردیم.
به گزارش صنعت تبریز ، رضا رحمانی امروز در جمع کارکنان ایدم تبریز بازار خودروی ایران را بکر و آماده تولید میلیونها دستگاه خودروی سواری و تجاری دانست.
حمانی با بیان اینکه جایگاه تبریز و آذربایجان‌شرقی در زمینه خودروسازی مورد توجه کافی قرار نگرفته است، افزود: در زمینه خودروهای تجاری قرار شده ۱۲۰ هزار خودروی تجاری تولید شود که ۳۰ هزار آن صادر شود و در زمینه خودروهای سواری نیز برای تولید ۳ میلیون خودرو در سال پیش‌بینی شده و در این میان به نقش تبریز باید توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید خودورهای تجاری با فرسودگی ناوگان مواجه هستیم، گفت: خودروهای فرسوده اعم از تجاری یا سواری سوخت بیشتری مصرف کرده و موجب مشکلات بیشتری می‌شود و باید در این زمینه جایگزینی برنامه‌ریزی شود.

رحمانی افزود: براساس سرانه تعداد خودرو به میانگین آمار جهانی نرسیده‌ایم و بازار بزرگ ۸۰ میلیونی در کشور برای خودروها وجود دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر بازار داخلی بازار بزرگ ۳۰۰ میلیونی را نیز در اطراف خود داریم و حلقه اول بازار ۳۰۰ میلیون است و به غیر از کشور ترکیه خودرو ساز عمده‌ای نداریم.
رحمانی خاطر نشان کرد: روند خرید قطعه‌های خودرو از شرکت‌های تبریزی با توجه به آغاز به کار شهرک‌های قطعه‌ساز در اطراف تهران کاهش بسیاری یافت و بر همین اساس احداث کارخانه ایران خودرو تبریز پیش‌بینی و انجام شد.

وی با اشاره به آغاز به کار شهرک فناوری خودرو و قطعات خودرو در تبریز گفت: این شهرک در کشور منحصر به فرد است و هر چند ۷۰ درصد آن تکمیل شده اما روند تکمیل آن باید ادامه یابد.