معاون فنی و عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: احداث پارکینگ های مکانیزه طبقاتی در فضای محدود، اقدامی مناسب برای رفع مشکل پارک خودرو به شمار می رود و احداث آن باید در تبریز ادامه یابد.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از ایرنا،محمدصادق پورمهدی’ روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از نخستین پارکنیگ مکانیزه طبقاتی تبریز و سه پروژه دیگر عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی شهرداری منطقه ۲ تبریز افزود: این پارکینگ ۱۶ طبقه در زمینی به وسعت ۲۹۰ متر مربع به صورت مشارکت مدنی و ‘ساخت، بهره برداری و واگذاری’ احداث شده و دارای ظرفیت پارک ۹۶ دستگاه خودرو است.
وی گفت: شهرداری تبریز با همکاری شورای اسلامی این شهر با مدیریت ریسک به نفع جامعه و حل مشکلات مردم اقدام و استانداری آذربایجان شرقی نیز از این رویکرد حمایت می کند.
پورمهدی افزود: با وجود کمبود اعتبار، شهرداری تبریز علاوه بر فعالیت های عمرانی در برخی پروژه های فرهنگی و هنری همچون سالن چند منظوره شهرک شهید یاغچیان نیز اعتبار صرف می کند.
شهردار تبریز نیز گفت: شهرداری تبریز صادقانه برای خدمت رسانی به مردم در تلاش بوده و همدلی و همزبانی بین اعضای شورای اسلامی پشتوانه فعالیت های شهرداری است.
صادق نجفی افزود: مردم شایسته تبریز پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی، قدردان تلاش های دولتمردان و زحمت های مجموعه شهرداری تبریز هستند.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز نیز ترافیک را مهم ترین معضل شهر تبریز عنوان کرد و گفت: عملکرد شهرداری تبریز در بخش های مختلف، توجه اهالی و گردشگران این شهر را به خود جلب کرده است.
بهروز خاماچی افزود: شهرداری تبریز به پشتوانه شورای اسلامی شهر و استانداری آذربایجان شرقی تحول بزرگی در کلانشهر تبریز ایجاد کرده است که در طول تاریخ ماندگار خواهد بود.
شهردار منطقه ۲ تبریز نیز در این آیین گفت: این منطقه ۷۵ درصد از دو هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده سال جاری را هزینه کرده و در بسیاری از طرح های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در تبریز پیشتاز است.
عباس عادلی شهیر افزود: شهرداری منطقه ۲ تبریز ۶۰ میلیارد ریال برای تهیه زمین سالن چند منظوره فرهنگی و ورزشی بانوان در شهرک شهید یاغچیان و ۳۰ میلیارد ریال جهت احداث آن اعتبار صرف کرده است.
وی گفت: این مجموعه دارای سه طبقه ساختمان اداری و سالن های پینگ پنگ، بدن سازی، بیلیارد و فوتسال بوده و در مدت ۱۲ ماه به اجرا در آمده است.
وی افزود: همزمان با بهره برداری از این سالن چند منظوره و پارکینگ مکانیزه طبقاتی، طرح آسفالت ریزی در ۲۱ مسیر اصلی و فرعی نیز به بهره برداری رسید.
وی گفت: در قالب این طرح مسیرهای کمربند میانی، خیابان مارالان، خیابان عزیز آباد و جاده ائل گلی با ۶۶هزار تن آسفالت به ارزش ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار، آسفالت شد.
وی افزود: طرح احداث پل عابرگذر پیاده با ۶۷ متر طول، ۳ متر عرض و ۴٫۶ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح های شهرداری منطقه ۲ جهت بهره برداری است.
اجرای تواشیح و تقدیر از ‘ اصغر ابراهیمی ‘، کارمند روشن دل شهرداری منطقه ۲ تبریز ازدیگر بخش های این مراسم در محل سالن چند منظوره شهید یاغچیان بود.
در کلانشهر تبریز ۱۰ منطقه شهرداری به ارایه خدمات به جمعیت حدود دو میلیون نفری این شهر مشغول است.