استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينكه مصمم به رونق بخشي توليد و اقتصاد استان هستيم گفت: امسال در تحقق اقتصاد مقاومتي در استان تلاش خواهيم كرد تا رتبه اول كشور را بدست آوريم .

به گزارش صنعتیمیز به نقل از ایرنا، اسماعيل جبارزاده عصر چهارشنبه در ديدار با تشكل هاي كارگري و كارفرمايي استان افزود: خوشبختانه در آذربايجان شرقي دو جناح و قطب كارگر و كارفرما وجود ندارد و هر دو اينها در كنار هم با همدلي و صميميت در خدمت توليد، رشد اقتصادي و توسعه استان هستند.
وي ادامه داد: هر كارفرماي خوب در كارنامه كاري خود سابقه كارگري دارد و به همين دليل مشكلات كارگري را درك مي كند.
جبارزاده اظهار كرد: فرهنگ كار در بين ما آذربايجاني ها از قديم رسوخ داشته و به پركاري شهرت داريم .
وي گفت: مسايل مهمي كه بخش كارگري و كارفرمايي با آن مواجه هستند را بخوبي درك مي كنم و نسبت به حل اين مسايل در استان تلاش مي كنم.
جبارزاده اظهار كرد: اگر به بند بند مبحث اقتصاد مقاومتي كه مقام معظم رهبري بر ان تاكيد دارند توجه شود بطور يقين دريافتي كارگر و كارمند هزينه هاي زندگي را تامين خواهد كرد.
وي اضافه كرد: اگر چرخ زندگي كارگر و كارفرما بچرخد و توليد افزايش يابد جامعه كارگري نخستين بخشي است كه از اين رونق متنعم مي شود و براي رونق توليد بايد كارگران و كارفرمايان همت كنند.
استاندار آذربايجان شرقي خاطرنشان كرد: اگر بناست در استان رقابتي انجام شود بايد در عرصه خدمت به مردم، رونق اقتصادي، توسعه صادرات و راه اندازي واحدهاي توليدي باشد.
وي با اشاره به اينكه ۶۵۰ هزار نفر بيمه شده تامين اجتماعي در استان وجود دارد، گفت: در پايان سالجاري اين رقم بايد افزايش يابد تا نرخ بيكاري كاهش يابد.
جبارزاده با اشاره به نرخ بيكاري در قبل از روي كار امدن دولت تدبير و اميد گفت: خوشبختانه نرخ بيكاري در دو سال گذشته كاهش يافته و متوسط نرخ بيكاري در آذربايجان شرقي به نسبت كشور نيز پايين تر است و در اين مدت واحد توليدي در استان تعطيل نشده است.
وي اضافه كرد: مصمم هستيم واحدهاي توليدي كه قبل از روي كار آمدن دولت تدبير و اميد به دلايل مختلف تعطيل شده را تا پايان سال جاري راه اندازي كنيم.
استاندار آذربايجان شرقي گفت: نيروي كار بزرگترين سرمايه ما در اقتصاد مقاومتي و تكيه گاه اصلي ما در تحقق آن است و با توجه به مهارت، توان و غيرتي آذري كه داريم خواهيم توانست در سالجاري به عنوان استان برتر كشور در اقتصاد مقاومتي عمل كنيم.
وي در خصوص واگذاري صنايع به بخش خصوصي اظهار كرد: بايد خصوصي سازي انجام شود و موضوعي كه نسبت به ان حساس هستيم اهليت آن است.
وي تاكيد كرد: به هيچ يك از واگذاري هاي كه در استان انجام مي شود بي تفاوت نيستيم.
جبارزاده گفت: شناسايي افراد قانون گريز براي سالم سازي محيط ضروري است و به دنبال حذف رانت، باند بازي و جناح بازي هستيم و مطابق قانون با افراد خاطي برخورد مي شود.
وي با بيان اينكه بيكاري ام الفساد است، گفت: به نظر من قرار داد موقت كار بهتر از بيكاري است و مخالف اين نوع قرار داد نيستم.