یك مقام ارشد صنعت نفت از توافق ایران و كانادا برای ساخت تجهیزات مربوط به تاسیسات سطح الارضی صنعت نفت خبر داد.

به گزارش صنعت تبریز به نقل از ایرنا، امیرعباس حسینی  درباره مشاركت با سایر كشورها در صنعت نفت، افزود: توافق با یك شركت كانادایی در بخش تاسیسات صنعت نفت انجام شده و قرار است بزودی اجرایی شود.
معاون فناوری و امور بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت، این توافق را مربوط به ساخت تجهیزات صنعت نفت در داخل كشور دانست كه با همكاری شركت های كانادایی انجام می شود.
حسینی ادامه داد: بر اساس این توافق، ایران و كانادا در بخش سطح الارضی صنعت نفت و ساخت تاسیسات نمك زدایی با یكدیگر همكاری می كنند.
معاون فناوری و امور بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت گفت: افزون بر كانادا، مذاكره هایی نیز با شماری از كشورهای اروپایی و آسیایی برای استفاده از فناوری های جدید در صنعت نفت و مخازن نفتی انجام شده كه قراردادهای آنها نیز به زودی امضا می شود.
صنعت نفت ایران در دوران تحریم، از دو معضل كمبود منابع مالی و فقدان فناوری های جدید رنج می برد، اما پس از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، ایران تلاش كرد با جلب مشاركت شركت های بین المللی این كمبودها را جبران كند.
بر این اساس، مذاكره هایی با شركت های بین المللی آغاز و توافق هایی نیز در بخش بالادستی و پایین دستی صنعت نفتی به دست آمد.
پیش از این نیز یك شركت كانادایی همكاری با ایران در صنعت نفت را آغاز كرده بود و بر این اساس، رئیس پژوهش و فناوری شركت نفت فلات قاره ایران از واگذاری پروژه بررسی توجیه اقتصادی و امكان‌سنجی طرح توسعه میدان نفتی بینالود به یك شركت كانادایی خبر داده بود.
«جواد رستمی» رئیس پژوهش و فناوری شركت نفت فلات قاره ایران با بیان اینكه طرح بررسی توجیه اقتصادی و امكان‌سنجی اجرای توسعه این میدان نفتی به یك شركت كانادایی واگذار شده است، گفت: هم اكنون منتظر اعلام گزارش نهایی از سوی این شركت كانادایی هستیم.
همچنین مذاكره های دیگری نیز با دانشگاه ها و مراكز علمی كانادا در بخش فناوری های جدید نفتی و به ویژه مطالعه مخازن نفتی جریان دارد.