معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت : در آذربایجان شرقی ۲۶ شهرک مشمول واگذاری است که ۱۲ شهرک از آنها تا کنون واگذار شده است.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، فتحعلی محمدزاده با اشاره به اینکه ۲۲ هزار هکتار زمین در۷۶۵ شهرک صنعتی آماده واگذاری به سرمایه گذاران کشور است، افزود : در سال آتی قیمت زمین در شهرکهای صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته افزایش ندارد.

وی درباره اراضی راکد در شهرکهای صنعتی افزود: زمین هایی که از سوی سرمایه گذاران اجرای طرح رها شده است مورد ساماندهی قرار می گیرد و این زمین ها از کسانی که تمایل به اجرای طرح ندارند پس گرفته و به سرمایه گذار واقعی واگذار می شود.

محمدزاده با اشاره به ضرورت ایجاد رونق اقتصادی درکشور اظهارکرد: یکی از ماموریت های این سازمان فراهم کردن سریع زیرساخت های صنعتی به خصوص ایجاد شبکه های آب، برق و گاز است تا بتوانیم سرمایه گذاران را در داخل شهرکهای صنعتی کشور مستقر کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه شهرکهایی که ۵۰ درصد آن واگذار شده و ۱۵ واحد نیز به بهره برداری رسیده باشد به صاحبان واحدهای صنعتی واگذار می شود، گفت: ۳۳۳ شهرک مشمول واگذاری به شرکت های خدماتی در اقصی نقاط کشور است.
معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه ۲۱۱ شهرک صنعتی در کشور به شرکت های خدماتی واگذار شده است، افزود: در آذربایجان شرقی ۲۶ شهرک مشمول واگذاری است که ۱۲ شهرک از آنها تا کنون واگذار شده است.

وی همچنین با اشاره به تفاهم نامه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت نیرو در خصوص احداث نیروگاه های مقیاس کوچک خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه به کسانی که اقدام به احداث نیروگاه در شهرکهای صنعتی کنند به ازای هر مگاوات برق ۱۰۰ متر مربع زمین رایگان واگذار می شود.