رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شبستر گفت: در حال حاضر در شهرستان شبستر، چهار شهرک صنعتی، یک شهرک صنعتی خصوصی و دو ناحیه صنعتی وجود داشته و نزدیک به ۲۹۰ کارخانه صنعتی نیز فعال بوده و ۴۲۴ پروانه بهره‌برداری صادر شده است.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از فارس ، شهرام پورابراهیم امشب در مراسم افتتاح خانه صنعت، معدن و تجارت شهرستان شبستر با بیان اینکه، سهم فرهنگ شبستر در کل کشور شهرت عام دارد و قریب به یک دهه اخیر نیز سبقه صنعتی شهرستان غالب شده است، اظهار داشت: وجود خیران بزرگ در این منطقه، شهرستان شبستر را به نقطه ممتازی در کشور رسانده است.

وی افزود: در حال حاضر در شهرستان شبستر، چهار شهرک صنعتی، یک شهرک صنعتی خصوصی و دو ناحیه صنعتی وجود داشته و نزدیک به ۲۹۰ کارخانه صنعتی نیز فعال بوده و ۴۲۴ پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

پورابراهیم اضافه کرد: بر اساس آمار پایشی در واحدهای صنعتی ریزش حداقلی در شهرستان وجود داشته و صنعت‌کاران شهرستان اقتصاد مقاومتی را به طوری که مد نظر رهبری بوده سعی کرده‌اند به صورت جدی پیاده کنند.

وی گفت: در حوزه صنعت، معدن و تجارت و اصناف نزدیک به ۱۶ هزار اشتغال ایجاد شده به عبارتی ۹ هزار ۲۵۰ نفر در حوزه صنعت و معدن و ۷ هزار و ۶۰۰ پروانه کسب صنفی صادر کرده‌ایم.

پورابراهیم اظهار داشت: با توجه به مساحت موجود شهرستان همه واحدهای صنعتی در نقاط مختلف شهرستان پراکنده هستند و این امر باعث شده تا پراکندگی جمعیت نیز به صورت متناسب باشد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شبستر، در ادامه نبود آب صنعتی مطمئن برای آینده و نبود زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذاران را از مشکلات موجود در این شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به مسائل ذکر شده این شهرستان با وجود خط انتقال برق و گاز و زیرساخت‌های آماده پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی است.