سرمایه گذاران فرانسوی در طرح سه ساله ساخت کارخانه زباله سوزی در تبریز همکاری و مشارکت می کنند.
به گزارش صنعتیمیز ، شهردار تبریز روز دوشنبه در دیدار با ژان فرانسوا براوو مدیر صادرات خاورمیانه و محیط زیست شرکت سنیم فرانسه گفت: شهرداری تبریز در راستای تبدیل این شهر به یک شهر مدرن، پاک و سبز، از سرمایه گذاری در تمامی زمینه های مرتبط با شهر استقبال می کند.

صادق نجفی با بیان اینکه مدیریت شهری تبریز تمامی سعی و تلاش خود را در زمینه بهداشت، پاکیزگی و سلامت شهر و شهروندان به کار می گیرد، افزود: احداث کارخانه زباله سوز و استحصال برق از زباله می تواند علاوه بر اینکه از دفن زباله تبریز و شهرهای پیرامون مانند آذرشهر، اسکو و سردرود جلوگیری کند، در حفظ محیط زیست نیز تاثیرگذار است.

وی با اعلام آمادگی شهرداری تبریز برای عقد قرارداد احداث کارخانه زباله سوز در این شهر اظهار کرد: استفاده از توانمندی های بخش خصوصی در توسعه شهری تبریز و ورود فناوری های روز برای رفع مشکلات زیست محیطی و بهداشتی همواره مورد توجه مدیریت کلان شهر تبریز است.

شهردار تبریز در این دیدار دستور عقد قرارداد اولیه بر اساس زمان بندی های لازم را صادر کرد و مقرر شد بعد از عقد قرارداد اولیه و بازدید از یکی از کارخانه های زباله سوز ساخت شرکت فرانسوی، قرارداد احداث کارخانه در تبریز نهایی شود.

محمد پرکار از اعضای هیات سرمایه گذاری فرانسوی در خصوص این کارخانه اظهار کرد: فناوری به کار رفته در کارخانه های سوخت زباله این شکر، تکنولوژی پاک و سازگار با طبیعت است به طوری که می توان این کارخانه را در شهر نیز راه اندازی کرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت سنیم جز بهترین و پیشروترین گروه های کارخانه ای سوخت زباله در جهان و بخصوص اروپا است، گفت: این شرکت در اکثر شهرهای اروپایی کارخانه سوخت زباله ساخته و مزیت اصلی آن در تبدیل دود حاصل از سوخت زباله به هوای تمیز در حد ۹۷ درصد می باشد که به این ترتیب ساخت کارخانه در درون شهر نیز امکان پذیر بوده و با این کار می توان از میزان هزینه های حمل و نقل نیز کاست.

پرکار با اشاره به اینکه این شرکت در باکو کارخانه سوخت زباله طراحی و احداث کرده است، گفت: کارخانه زباله سوز باکو روزانه ۱۵۰۰ تن زباله می سوزاند و از سوزاندن این حجم زباله ۴۰ مگاوات برق حاصل می شود که ۶ مگاوات آن به مصرف کارخانه رسیده و بقیه به فروش می رسد.

وی افزود: احداث کارخانه زباله سوز در تبریز به سه سال زمان نیاز دارد که یک سال آن مختص طراحی نقشه ها ، اخذ مجوزها و طراحی خواهد بود.

در کلان شهر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری تبریز روزانه نزدیک به ۱۲۰۰ تن زباله تولید می شود.