به گزارش صنعت خبرلری ، بسیاری از شهروندان تبریزی نام علی پولاد را با مجتمع تجاری خدماتی لاله پارک می شناسند ، مجموعه ای که با ۹۰ میلیون دلار سرمایه گذاری این شخص احداث شده و به اعتقاد بسیاری عامل اصلی ترقی شرق تبریز محسوب میشود. اما این مرد ۷۷ ساله دهها کتاب چاپ کرده و در فعالیتهای فرهنگی و هنری هم ید طولانی دارد مردی که در ۵ کشور جهان شناخته شده و محور فعالیتهای خود را بر انسان سازی متمرکز کرده است.

 

علی وهاب زاده، ملقب به علی پولاد به  سال ۱۳۲۳ شمسی در خانواده سرشناس تبریزی دیده به جهان گشود و در ۱۱ سالگی پدرش را از دست داد و از همان زمان، همراه با تحصیل به کار مشغول شد و بار زندگی را بر دوش کشید.

وی دوران تحصیلات متوسطه را در دبیرستان فردوسی و نجات تبریز گذراند و پس از اخذ مدرک دیپلم برای ادامه تحصیل به کشور ترکیه رفت و در سال ۱۳۵۱ موفق به کسب مدرک فوق‌لیسانس مهندسی کشاورزی از دانشگاه ارزروم شد.

پولاد، فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری خود را از  سال ۱۳۴۶ در منطقه آناتولی شرقی ترکیه شروع کرد و در پیشرفت و ارتقای اقتصاد این بخش از ترکیه تأثیر بسیار بالایی داشته است؛ وی بین  سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۹ نیز با مشارکت در یکی از شرکت‌های پیشروی صنعت گردشگری ترکیه در مناطق مختلف مانند آنتالیا، کمر، سیده و فتحیه سه مجتمع تفریحی و در کاپادوکیا یک هتل توریستی پنج ستاره تاسیس کرد.

پولاد پس از سال ها دوری از تبریز در سال ۱۳۹۳ تصمیم گرفت به موطن  خود بازگشته و در این شهر نیز سرمایه گذاری کند که در گام اول یکی از مجهزترین و مدرن ترین مجموعه های تجاری و اقامتی کشور را در باغمیشه ساخت.

سید مرتضی احمدپور