استاندار آذربایجان شرقی عقب ماندگی در زنجیره صنعتی را از مشکلات استان دانست و گفت: یکی از مسائلی که جزء نیازهای استان است و ضروری است بخش دولتی و خصوصی همراه شوند، صنعت است.

به گزارشصنعت خبرلری ، عابدین خرّم صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر مصداق بارز دولت مردمی و انقلابی و خدمت‌گزار بودند. اگر چه منافقان این دولت را پس از دولت لیبرالی که با رای مردم روی کار آمده بود تحمل نکردند، اما در مدت کوتاه خدمت، به عنوان الگویی برای تمام دولت های بعد از خود بود و امروز افتخار دولت سیزدهم این است که با همان نگاه، گفتمان و راه شهیدان رجایی و باهنر و تمام شهدایی که برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی خونشان را فدا کرده اند فعالیت کرده و به مردم عزیز خدمت کند.

عقب ماندگی  آذربایجان شرقی در حوزه صنعت

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: دولت سیزدهم همسو با نگاه مقام معظم رهبری که فرمودند اگر دولت می خواهد مبارزه کند و در مقابل دشمنان محکم بایستد، باید به مردم خدمت کند، عرصه خدمت گزاری را به عنوان مهمترین عرصه مبارزه با دشمنان در پیش گرفته است.

خرّم نتایج سفرهای رئیس جمهور به استان را مهم برشمرد و بیان داشت: در دو سفری که رئیس جمهور در خرداد سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به آذربایجان شرقی انجام دادند، بخش مهمی از پروژه های محوری و بزرگی افتاح شدند. اما دستاورد این دو سفر امکانات بزرگی برای استان به وجود آورد که دولتمردان همواره در استان در تمام پروژه ها که نیاز استان است فعالیت و تلاش کنند.

بهره برداری از ۱۳۳۵ پروژه  با ۲۱ میلیارد تومانی در هفته دولت

وی افزود: در هفته دولت سال ۱۴۰۲ با فعالیت هایی که در گذشته انجام یافته و تلاش وافر و زیادی که در دو سال دولت سیزدهم انجام گرفت در مورد پروژه های باقی مانده که سال های سال نیمه تمام مانده بود و در بخش های مختلف در زندگی مردم و توسعه استان و مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تاثیر گزار بود اقدام اساسی انجام شد. منابعی که برای این پروژه ها در نظر گرفته شده در پهنه جغرافیایی استان و ۲۱ شهرستان گسترده شده و پروژه ها فعال است، بطوریکه در هفته دولت ۱۳۳۵ پروژه با ارزش ریالی بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی به ترکیب پروژه های آماده افتتاح اشاره کرد و اظهار کرد: از این مبلغ حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی است که سرمایه گذاری کرده اند و همواره قوتی برای استان بوده اند و ما همیشه به چشم یک فرصت به این موضوع نگاه کرده ایم. بیش از ۳ هزار میلیارد تومان نیز از منابع دولتی برای پروژه ها هزینه شده است. ۱۳۳۵پروژه در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، آموزش، فرهنگ، نفت و گاز و … به بهره برداری خواهد رسید و هدیه ای برای مردم عزیز استان خواهد بود.

عقب ماندگی در زنجیره صنعتی

استاندار آذربایجان شرقی عقب ماندگی در زنجیره صنعتی را از مشکلات استان دانست و گفت: یکی از مسائلی که جزء نیازهای استان است و ضروری است بخش دولتی و خصوصی همراه شوند، صنعت است. استان ما یک استان صنعتی است اما مشکلاتی که وجود دارد این است که چون زنجیره صنعتی تکمیل نیست ارزش افزوده صنعتی در مقابل توسعه ای که انجام یافته است دچار یک عقب ماندگی می باشد.

وی ادامه داد: با مطالعاتی که با مشارکت صنعتگران و نشست هایی که با حضور بخش های مختلف اتاق بازرگانی و خانه صنعت انجام شد، پروژه هایی که در حوزه صنعت به عنوان تکمیل زنجیره و ارزش افزوده در استان ایجاد خواهند شد، شامل ۱۰۰ پروژه در حوزه ایجادی و ۹۰ پروژه در حوزه توسعه ای خواهند بود.

خرّم در مورد میزان اشتغال این پروژه ها افزود: در این ۱۹۰ پروژه در حوزه صنعت و معدن، بخش خصوصی و دولتی ۸ هزار میلیارد تومان هزینه کرده است که برای قریب به ۸۵۰۰ نفر نیز زمینه اشتغال ایجاد شده است که دو مورد از این واحدها امروز به بهره برداری رسید.

فارس