بیش از ۶ کیلومتر صف کامیون در ورودی بزرگترین مرز زمینی کشور شکل گرفته است.

به گزارش صنعت خبرلری ، اسفند ماه بود که ممانعت طرف ترکیه ای از ورود کامیونها و تریلی ها به این کشور از مرز ایران موجب تشکیل صف طولانی در جاده بازرگان شده بود ولی اینبار حجم بالای صادرات به کشور ترکیه موجب تشکیل صفی طولانی از کامیونها در جاده منتهی به گمرک بازرگان شده است.

صفی که به گفته رانندگان حاضر در محل از ۶کیلومترتا ۱۰ کیلومتر در روزهای اخیر تشکیل یافته و در روزهای گذشته به طور متوسط  ۸۰۰کامیون در جاده بازرگان به صف شده اند.

یکی از رانندگان تبریزی که تجربه حضور در این صف های طولانی را داشته می گوید: جاده بازرگان منتهی به مرز بسیار باریک است و احتمال تصادف برای کامیونها بسیار بالا است.

اسد علیوند ادامه می دهد: توقف کامیون در مرز برای چند روز امری طبیعی است اما در کشور مقابل پایانه چند منظوره و پارکنیگ های بزرگی احداث شده که محل استراحت برای رانندگان هم در نظر گرفته شده است.

در پیگیریهای صنعت خبرلری از مسئولان گمرک بازرگان و مدیران صمت آذربایجان غربی مسئولان حاضر به گفتگو نشدند اما یکی از کارکنان گمرک بازرگان از برنامه ریزی برای تعریض جاده منتهی به مرز و احداث پایانه مرزی ویژه کامیونها خبر داد.

بنا بر پیگیریهای ما پایانه مرزی ویژه خودروهای سواری در مرز بازرگان وجود دارد که امکان پارک چند روزه خودروبا امنیت نسبی بالا  هم در آن ممکن است.