قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از صادرات ۴۴۹ میلیون دلار کالا به کشورهای جمهوری آذربایجان، عراق، ترکیه، ارمنستان و روسیه در هفت ماهه امسال خبر داد.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامعلی راستی در نشست کار گروه توسعه کالا و خدمات صادراتی، در خصوص ارزش صادرات گمرکات استان به کشورهای هدف گفت: در سال ۹۲ به کشور عراق به ارزش ۳۱۵ میلیون دلار صادرات انجام شده که این میزان در سال گذشته ۲۶۶ میلیون دلار و در هفت ماهه سال جاری نیز ۲۰۸ میلیون دلار بوده است که این رقم ۸/۵ درصد کل کشور است .

وی با بیان اینکه ارزش صادرات به کشور آذربایجان در سال‌های ۹۲ و ۹۳ و هفت ماهه سال جاری به ترتیب ۸۸ میلیون دلار و ۸۰ میلیون دلار و ۳۲ میلیون دلار بوده است، افزود: در هفت ماهه سال جاری ۴/۲۰ درصد سهم صادرات استان به کشور جمهوری آذربایجان است.

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: ارزش صادرات در سال ۹۲ به کشور ترکیه ۲۲۸ میلیون دلار و در سال ۹۳ به میزان ۲۳۴ میلیون دلار بوده و در هفت ماهه سال جاری نیز با داشتن ۲۱ درصد سهم صادرات کشور ۱۷۰ میلیون دلار بود.

راستی گفت: صادرات به کشورهای ارمنستان و روسیه در هفت ماهه سال جاری به ترتیب ۳۲ و ۷ میلیون دلار بوده است.

در این نشست همچنین تشکیل میزهای آذربایجان، روسیه و میزهای تخصصی کشاورزی، صنایع تبدیلی و همچنین میز فرآورده‌های نفتی، پلیمری و شیمیایی به تصویب رسید.