مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه وجود راه آهن، گمرک، آزادراه تبریز-بازرگان-اروپا و فرودگاه در نزدیکی شهرک صنعتی بعثت، مزیت‌های فراوانی است گفت: این ظرفیت‌ها باعث شده که در آینده به بندر خشک در منطقه تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به‌نقل از تسنیم، سید مرتضی نیرومند اسکویی عصر امروز در نشست خبری با رسانه‌های آذربایجان شرقی که در محل شهرک صنعتی بعثت تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه این شهرک نوساز ۱۰ هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت دارد اظهار داشت: وجود راه آهن، گمرک، آزادراه تبریز-بازرگان-اروپا و فرودگاه در نزدیکی شهرک صنعتی بعثت، مزیت‌های فراوانی است که می‌تواند سرمایه گذاران را برای حضور در تبریز و سرمایه گذاری در آن ترغیب کند.

وی افزود: این ظرفیت‌ها باعث شده که پس از حضور سرمایه گذاران، این شهرک در آینده به بندر خشک در منطقه تبدیل شود که استاندار و مقامات استان پیگیر تحقق این موضوع هستند.

نیرومند با بیان اینکه زیرساخت‌های برق، آب، گاز و… در این شهرک فراهم شده است افزود: اکنون حق انتفاع در این شهرک با توجه به خدمات فراهم شده، به قیمت ۱۰۸ هزار تومان واگذار می‌شود.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه شهرک‌های صنعتی تقاضا محور در استان، گفت: کلنگ ۴۸۰ هکتار در شهرک صنعتی سلیمی، ۸۰ هکتار در شهرک صنعتی هاشمی رفسنجانی و ۲۷۳ هکتار در شهرک صنعتی عالی نسب بر زمین زده شده که با سرعت زیر ساخت‌های آن تامین و آماده بهره برداری خواهد شد.

نیرومند با بیان اینکه برخی از اراضی شهرک‌های صنعتی استان توسط افراد مختلفی خریداری شده و بدون سرمایه گذاری، سال‌ها بدون استفاده باقی مانده بودند افزود: در سال ۹۶ برای ۱۰۹ مورد از این زمین‌های واگذار شده با داوری قضایی درخواست فسخ قرارداد و بازپس‌گیری زمین‌ها را داده ایم.

وی با اشاره به اینکه ۸ جلسه داوری در دستگاه قضایی برای بررسی این پرونده‌ها در استان تشکیل شد، ابراز داشت: از ۱۰۹ پرونده بررسی شده، قرارداد ۶۶ پرونده با ۴۰ هکتار وسعت فسخ شده و برای ۳۵ پرونده مهلت داده شد.