سرپرست فرمانداری بناب با اشاره به همکاری بخش خصوصی و دولتی در شهرستان بناب، گفت: اکنون شهرستان بناب رتبه اول اشتغال‌زایی در استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به نقل از تسنیم، امین رفیعی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بناب، با بیان اینکه بی‌کاری و اشتغال یکی از دغدغه‌های جامعه و کشور است اظهار کرد: متاسفانه بر اساس میانگین کشوری در هر خانواده یک یا دو بی‌کار وجود دارد.

سرپرست فرمانداری بناب با اشاره به فعال بودن عرصه صنعت و اقتصاد در شهرستان بناب، گفت: بخش خصوصی در شهرستان بناب واقعا فعال است و در بحث اشتغال‌زایی در شهرستان بناب، این بخش وارد عمل شده است.

وی با اشاره به شرایط اعتبارات استانی، افزود: برخی اعتبارات استان به صورت شناور است، یعنی هر شهرستانی که فعال باشد این اعتبار را جذب خواهد کرد.

رفیعی اسکوئی با تاکید بر اینکه تمامی ادارات باید همکاری کرده و در تشکیل واحدهای صنعتی و تجاری مانع ایجاد نکنند، اذعان داشت: باید با همکاری ادارات بتوانیم اعتبارات را جذب و کمک‌ها را بیشتر کنیم.

وی با انتقاد از برخی ادارات دخیل در ثبت واحدهای تولیدی و صنعتی، افزود: برخی ادارات با دیدن استقبال از طرح‌ها موانع ایجاد می‌کنند که معلوم نیست هدفشان از این موانع چیست که از ادارات انتظار داریم با استفاده از تبصره‌ها و فعالیت چندبرابر از موانع جلوگیری کنند.

سرپرست فرمانداری بناب، تصریح کرد: شهرستان بناب اکنون در راستای اشتغال‌زایی در استان آذربایجان شرقی رتبه اول را دارد که این آمار بر عهده ما نبوده و از طریق سامانه‌های استانی و کشوری ثبت و اثبات می‌شود.

وی با اشاره به تسهیلات ارائه شده در شهرستان بناب، گفت: تعاونی فرش بافان ۵ میلیارد، کمیته امداد ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون کمیته امداد و صندوق کارآفرین امید ۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون و چند نوع تسهیلات از سایر بخش‌ها جذب و تحویل درخواست کنندگان شده است.

رفیعی همچنین با اشاره به ثبت درخواست و رسیدگی‌های سایت بهین‌یاب، افزود: در بخش صنعت در سایت بهین یاب ۵۶ مورد درخواست ثبت شده که ۳۲ مورد بررسی و ۴ مورد پرداخت شده است.

سرپرست فرمانداری بناب ادامه داد: مشاغل خانگی شهرستان اعتبار ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دارد که سقف اعتبار به هر فرد ۲۰ میلیون تومان است.

وی افزود: ۲۰ درصد اعتبارات اشتغال‌زایی در استان توسط شهرستان بناب جذب شده است.

سرپرست فرمانداری بناب در خاتمه ضمن گلایه‌مندی از عدم همکاری برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، خاطرنشان کرد: برخی از بانک‌ها علاوه بر اینکه در پرداخت تسهیلات کم‌کاری می‌کنند که عدم حضور نمایندگان بانک‌ها در جلسه کارگروه رسیدگی به مشکلات کار و رفاه اجتماعی جزوی از همین کم‌کاری‌ها است.