فرماندار اهر گفت: شهرداری تهران بازارچه دائمی صنایع دستی با محوریت ورنی را طی سال ۹۴ دراهر می سازد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت تبریز ، کریم عابدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به عناوین هسته‌های کلیدی در شهرستان اهر اظهار داشت: توسعه معادن و صنایع معدنی، توسعه دامداری صنعتی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، توسعه گردشگری و صنایع دستی و اصلاح الگوی کشت عناوین کلی این هسته‌ها هستند.

فرماندار اهر با بیان اینکه در زمینه احداث جاده اهر- تبریز اقدامات خوبی در حال انجام است، افزود: فاز نخست این جاده در ۵۰ کیلومتر از سال ۹۳ آغاز شده و تا سال ۹۳ به طول خواهد کشید که در حال حاضر برنامه پیشرفت این طرح در فازهای دیگر نیز مورد توجه مسئولان امر قرار دارد.

وی با بیان اینکه جاده اهر – تبریز یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راه استان است، گفت: این طرح در زمره هسته‌های کلیدی شهرستان اهر قرار دارد و انتظار داریم تا دستگاه‌های متولی در برنامه زمان‌بندی شده لازم اقدام کنند.

فرماندار شهرستان اهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موقعیت سد ستارخان در اهر گفت: اقداماتی که برای جذب گردشگر در این سد انجام می‌شود باید با ملاحظه تامین آب شرب اهر از این سد باشد.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی بازارچه دایمی صنایع دستی و نیز هتل سه ستاره چند منظوره و نیز توسعه مناطق گردشگری از جمله پروژه‌های هسته‌های کلیدی اهر به حساب می‌آیند.

عابدی گفت: با توجه به مناطق متعدد گردشگری در شهرستان اهر سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند نتایج موثری داشته باشد.

ایجاد امکانات گردشگری در سد ستارخان اهر

فرماندار اهر اظهار داشت: ۷۰ میلیون متر مکعب آب در سد ستارخان ذخیره می‌شود و این دریاچه ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر است.

وی تاکید کرد: سد آزادگان نیز در کنار سد ستارخان قرار دارد و می‌توان در زمینه تامین آب شرب اهر نیز از آن استفاده کرد.

عابدی راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی با محوریت ورنی را از دیگر اقدامات توسعه گردشگری اهر دانست و بیان کرد: این بازارچه دائمی در یک هکتار و در سال‌جاری احداث می‌شود.

احداث هتل ۴ ستاره در اهر

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشنهاد احداث هتل ۴ ستاره در اهر گفت: احداث این هتل در زمین مورد نظر باید با تغییر کاربری همراه شود و اگر موانع برطرف شود سرمایه‌گذار آماده است تا در یک سال و نیم این هتل را به اتمام برساند.

فرماندار اهر از کاشت دو هکتار زعفران در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال برای اصلاح کشت علاوه بر زعفران، نعناع نیز کاشت شده و برای کشت زرشک نیز اقدام کرده‌ایم.