شهردار تبریز با اشاره به اینکه شهرداری تبریز بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان بدهی دارد گفت: شهرداری بیش از ۱۲ هزار نیرو دارد که ماهانه ۴۰ میلیارد حقوق پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به نقل از تسنیم، ایرج شهین‌باهر عصر امروز در آیین تودیع و معارفه شهردار جدید تبریز که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرداری تبریز بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان بدهی دارد اظهار کرد: شهرداری بیش از ۱۲ هزار نیرو دارد که ماهانه ۴۰ میلیارد حقوق پرداخت می‌شود ولی تلاش می‌کنیم با تبدیل به فرصت، از این ظرفیت برای بهبود شرایط تبریز استفاده کنیم.

وی با اشاره به تحقق ۵۵ درصدی بودجه در نیم سال اول ۹۶ و هزینه کرد ۷۰ درصدی بودجه جاری در این مدت، افزود: با بهره گیری از نخبگان و جوانان و متخصصان با اولویت منافع عمومی و اجتناب از جناح بازی، برای رفع کدورت‌ها و جلب اعتماد به شهرداری تبریز، گام‌های بلندی را برای رشد تبریز برداریم.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه اولویت ما در انتخاب مدیران شهرداری، پاکدستی تخصص و عدالت در اجرا و انسان محوری است خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم رانت و فساد را از بطن شهرداری  تبریز بزداییم.

شهین باهر با بیان اینکه با شفاف سازی امور هیچ گونه تعامل و مماشاتی با مفسدان نخواهیم داشت، گفت: از خداوند می‌خواهم در پایان ماموریت خود در پیشگاه احدیت و مردم رو سفید باشیم.

وی با قدردانی از تلاش‌های شهرداران سابق تبریز و نقش آنها در توسعه تبریز، با اشاره به اینکه باید از تجربیات موفق مدیران سابق بهره‌مند شویم تصریح کرد: آقای نجفی، شهردار سابق تبریز تجربیات خود را از مدیریت شهری دریغ نکند.

ایرج شهین باهر افزود: با اعتقاد راسخ بر اینکه “به عمل کار برآید به سخندانی نیست”، معتقدم مردم از شعار خسته شده اند و چیزی را می‌پذیرند که انجام شده است.

وی با بیان اینکه بد مسکنی بیش از یک سوم مردم تبریز در بافت های ناکارآمد و سکونت گاه‌های فرسوده را می‌آزارد گفت: در اولین روزهای کاری شهرداری اصلاح بافت فرسوده و حاشیه تبریز را با همکاری شرکت‌های بین المللی آغاز کرده ایم.

عکس: سیدکاظم یوسفی