معاون استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در کنار کالا و خدمات اروپائیها  باید تکنولوژی هم انتقال یابد و تولید با مشارکت شرکت‌های ما صورت گیرد.

به گزارش صنعتیمیز به نقل از فارس ، محمدصادق پورمهدی  در دیدار با هیئت اقتصادی تجاری ایتالیا اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی از گذشته‌های دور در محور تجارت مطرح بوده و در چند دهه گذشته با رشد و توسعه صنعت به یکی از قطب‌های صنعت کشور تبدیل شده است.

وی آذربایجان‌شرقی را پیشرو صنایعی مثل پتروشیمی، داروسازی، ماشین‌سازی، نساجی و صنایع غذایی کشور عنوان و اضافه کرد: در کنار صنعت در حوزه کشاورزی هم یکی از تولیدکنندگان عمده مواد غذایی کشور به شمار می‌رویم.

پورمهدی در عین حال خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش عالی استان آذربایجان‌شرقی دارای حدود ۲۰۰ هزار دانشجو است که در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در دستور کار استان قرار دارد بحث گردشگری است که به دلیل وجود آثار تاریخی و طبیعی مختلف استان مورد تاکید قرار دارد، افزود: با توجه محورهای ذکر شده می‌توانیم تعاملات و همکاری‌های مشترکی با کشور ایتالیا داشته باشیم.

این مسئول یادآور شد: ما دولتی‌ها سعی می‌کنیم بسترهای همکاری‌های مطلوب شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های ایتالیایی را فراهم کنیم و خود دولت با شرکت‌های ایتالیایی وارد قرارداد نخواهد شد بلکه نهادهای خصوصی یا شهرداری‌ها با شرکت‌های ایتالیایی قرارداد می‌بندند.

در زمینه کشاورزی در خصوص اصلاح نژادی دام و کشاورزی شرایط امضای تفاهم‌نامه‌های شرکت‌های مرتبط، در حوزه هتلداری، گردشگری و ساخت مسکن بسترهای همکاری شرکت‌های ایتالیایی با شهرداری، در حوزه ایجاد تصفیه‌خانه با شرکت آب و فاضلاب شرایط همکاری شرکت‌های دو طرف را فراهم می‌کنیم و در حوزه برق و انرژی آماده عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری هستیم.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی بر علاقمندی تبریز برای راه‌اندازی خط تولید خودرو با برند اروپایی توسط شرکت‌های ایتالیایی تاکید کرد و گفت: در کنار کالا و خدمات باید تکنولوژی هم انتقال یابد و تولید با مشارکت شرکت‌های ما صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به سوابق و بناهای تاریخی تبریز نسبت به سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایتالیایی برای نوسازی و مرمت بناهای تاریخی و ورود تکنولوژی آن تا اعلام آمادگی کرد.