شرکت صنعتی از کشور چین به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی سلماس سرمایه گذاری می کنند.
به گزارش صنعت تبریز به نقل ازایرنا، مدیر ستاد سرمایه گذاری خارجی آذربایجان غربی روز شنبه پس از دیدار با هیات سرمایه گذار چینی در سلماس گفت: با شرکت های چینی به توافق کامل رسیده ایم و این شرکت ها درسه فاز سرمایه گذاری های لازم را در منطقه ویژه اقتصادی سلماس انجام می دهند.
محمد موسی زاده افزود: منطقه ویژه اقتصادی سلماس یکی از مناطق مستعد برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است که در این جهت علاوه بر سرمایه گذاران کشور چین، سرمایه گذاران شرکت های ایرانی مقیم برخی کشورهای اروپایی همچون آلمان و انگلیس نیز آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام کرده اند.
وانگ بینگ نماینده شرکت اس ام آی استان سی چوان شهر چند وو چین نیز در این خصوص با اعلام اینکه فاز اول سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلماس از ژانویه سال ۲۰۱۶ شروع می شود، اضافه کرد: شرکت های چینی با هدف سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی سلماس در زمینه های نساجی، فناوری اطلاعات، ماشین آلات معدنی، تولید خودروهای سبک و سنگین و نیز تهیه کود شیمیایی از نمک دریاچه ارومیه و تولید مواد و مصالح ساختمانی فعالیت خواهند داشت.
منطقه ویژه اقتصادی سلماس در سه فاز اجرایی می شود که فاز نخست آن با ۱۸۷ هکتار و با انجام اقداماتی از قبیل آماده سازی، دیوارکشی و ساخت ساختمان ها امسال به بهره برداری می رسد و فاز دوم و سوم آن با ۴۰۰ و ۵۰۰ هکتار در آینده اجرایی خواهد شد.
منطقه ویژه اقتصادی سلماس با توجه به نزدیکی به فرودگاه های تبریز و ارومیه، راه آهن و مرزهای جلفا، بازرگان، رازی و سرو و دو مرکز استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در صورت راه اندازی کامل می تواند یکی از مناطق راهبردی اقتصادی کشور شود.
منطقه ویژه اقتصادی سلماس تنها منطقه ویژه مصوب هیات دولت و مجلس در آذربایجان غربی است که راه اندازی آن در سال های متوالی به علت پاره ای از مشکلات اداری و قانونی به تعویق افتاده بود.
شهرستان سلماس با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی و ۸۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
فاصله این شهرستان با تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی نیز حدود ۱۵۰ کیلومتر است.