اطلاع رسانی های لازم به بخش‌های صنعتی به منظور تأمین سوخت دوم  به جای گازو اعمال محدودیت های مربوطه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: مصرف گاز طبیعی در استان در ۶ ماهه اول سال‌جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته، حدود ۳۷۳ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

افزایش ۳۷۳ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در آذربایجان شرقی

نادر کمالی،، افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۴۱۶ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده که به ترتیب بیشترین مصرف گاز به بخش های نیروگاهی، صنعتی و خانگی اختصاص داشته است.

وی گفت: امسال ۱۸ هزار و ۲۲۷ مشترک جدید در این استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند و مجموع مشترکان استان به رقم یک میلیون و ۷۴۰ هزار و ۴۳۳ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از مشترکان گاز طبیعی جذب شده در سال جاری ۱۱ هزار و ۹۸۷ مشترک شهری و ۶ هزار و ۲۴۰ مشترک روستایی است، ادامه داد: تمامی تعهدات گازرسانی این شرکت با برنامه ریزی های مدون در حال تحقق می باشد.

کمالی با اشاره به سیاست‌ها و عزم دولت برای خدمات رسانی به مناطق محروم ، اظهار کرد: حتی دورترین و صعب العبورترین نقاط صفر مرزی استان نیز گازرسانی شده است.

وی همچنین گفت: امسال ۴۶ هزار و ۶۳۰ متر مکعب بر ساعت قرارداد گازرسانی با بخش‌های صنعتی استان منعقد شده و ۶۵ واحد صنعتی نیز از گاز طبیعی بهره مند شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: پس از اتمام گازرسانی در استان، حفظ و نگهداری تأسیسات و مقاوم سازی و بازسازی شبکه‌های گاز در صدر تعهدات گازرسانی قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مصارف گاز استان در نیمه دوم سال بیش از پیش افزایش می‌یابد و امسال نیز با لحاظ اشتراک پذیری جدید و مصارف نیروگاهی، تأمین جریان گاز پایدار بخش خانگی در اولویت قرار خواهد داشت.

کمالی با اشاره به اطلاع رسانی های لازم به بخش‌های صنعتی به منظور تأمین سوخت دوم و اعمال محدودیت های مربوطه اظهار کرد: امسال گذر از زمستان سرد توام با جریان مستمر گاز طبیعی، مشارکت هر چه بیشتر مردم را در مدیریت مصرف می طلبد و تداوم هدررفت گاز طبیعی، احتمال افت فشار و قطع جریان گاز مناطق دورافتاده استان را افزایش خواهد داد.

وی با توجه به الگوهای غلط مصرف در کشور و هدررفت بی رویه گاز طبیعی، مدیریت مصرف و استفاده صحیح از این نعمت الهی را مهم ترین اصل در جامعه امروزی قلمداد و خاطرنشان کرد: امروز بیشتر از هر زمان نیازمند حفظ گاز طبیعی به عنوان سرمایه‌های ملی کشور و انرژی مورد استفاده نسل‌های آتی هستیم.