آذربایجان شرقی در حالی رتبه اول جواز تاسیس در شهرک های صنعتی و رتبه اول جواز توسعه ای رادارد که آذربایجان شرقی یکی از بیشترین تعداد پروژه های نیمه تمام کشوری را دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام به عنوان سومین برنامه محوری وزارت، از پایش و رصد سرمایه‌گذاری ۱۹۶۰ طرح در دست اجرا در استان خبر داد.

به گزارش صنعت خبرلری ، حبیب امین زاده روز یکشنبه در جلسه پایش تولید، با اشاره به پیشرفت فیزیکی جوازهای تاسیس در حال اجرای آذربایجان شرقی، اظهار کرد : در سال گذشته در مجموع یک هزار و ۹۶۰ طرح در دست اجرا با حجم سرمایه گذاری ۲۱ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۳ هزار نفر پیش بینی شده بود.

وی با بیان اینکه استان دارای بیشترین طرح در دست اجرا دارای پیشرفت فیزیکی در کشور می باشد، افزود : این امر نشان از هدایت صحیح طرح ها به سمت شروع کسب و کار در تولید و مساعد بودن سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان است.

رییس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به تشکیل کمیته پایش در شهرستان ها و رفع موانع ، تکمیل و راه اندازی طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان ، خاطرنشان کرد : راه اندازی ۶۰۰ طرح ایجادی و توسعه ای در استان در سال جهش تولید منجر به تحقق ۱۱۰ درصدی هدف گذاری های پیش بینی شده در این خصوص شد .

وی با تاکید بر افزایش علاقه مندی برای سرمایه گذاری در بخش صنعت استان در سال جهش تولید و رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، اظهار کرد : میزان جذب سرمایه گذاری از طریق صدور یک هزار و ۸۵۰ فقره جواز تاسیس ایجادی برای شروع سرمایه گذاری در داخل شهرک های صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۳۸ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است .

امین زاده از رتبه اول آذربایجان شرقی در روند صدور جواز تاسیس داخل شهرک های صنعتی در کمتر از ۲ ساعت برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته حمایت و توسعه سرمایه گذاری های موجود با صدور۱۸۰ فقره جواز توسعه ای برای افزایش ظرفیت و تنوع محصولات تولیدی واحدهای صنعتی با پیش بینی افزایش سرمایه گذاری پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی و افزایش اشتغال سه هزار و ۴۰۰ نفر بوده است.

وی کسب رتبه اول آذربایجان شرقی در صدور جواز توسعه ای در کشور را نشان دهنده توسعه و پویایی واحدهای موجود استان برای ظرفیت سازی جدید عنوان کرد.