سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی، با اشاره به بحث جدا بودن مدیریت و مالکیت در واحدهای تولیدی و صنعتی، گفت: باید به سمت مدیریت نوین پیش برویم و تا زمانی که شرکت‌ها به صورت سنتی اداره شوند و مالکیت را از مدیریت جدا نکنیم، موفق نخواهیم شد.
به گزارش صنعت تبریز ، احمد محمدزاده ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور استان، با بیان اینکه انسان همانند همه خلائق دیگر از طبیعت بهره‌مند شده است، اظهار داشت: از روزی که پا بر عرصه حیات نهاده همانگونه که جسم خود را نیازمند تغذیه می‌داند، جان خود را نیازمند دانش و فرهنگ دانسته تا هر روز با کسب دانش سعی داشته تا با نشاط زنده بماند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاه‌ها در کنار دولت برای توسعه و پیشرفت، افزود: تجربه نشان داده است هر دولتی که دانشگاهیان را به مشورت گرفته و به تحقیقات انجام یافته توسط دانشگاه‌ها بها داده، موفق بوده است.

محمدزاده با اشاره به نامه جمعی از اقتصاددانان به دولت گذشته در خصوص مسائل پیش روی دولت و راهکارهای پیشنهادی، خاطرنشان کرد: با گذشت سال‌ها از صدور این نامه، هم اکنون نیز برای دولتمردان نیاز است تا گوش شنوا از دانشگاهیان داشته باشند، تا به افراط و تفریط در تصمیمات دچار نشوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه دانشگاهیان اهل تولید دانش بهترین مشاوران و دلسوزان دولت‌ها هستند، اضافه کرد: همچنان که امروز دانش و سرمایه را دو بال توسعه می‌دانیم، پس باید گوش شنوا برای شنیدن توصیه‌های مرکزهای تولید دانش نیز داشته باشیم.

وی، با بیان اینکه بر اساس تحقیقات در گذشته میانگین هزینه تحریم بر کالاهای وارداتی، به ازای هر کانتینر ۱۰۰ میلیون ریال بود، اضافه کرد: اما امروز شرایط پساتحریم را پیش رو داریم و تحریم‌ها را باید تمام شده بدانیم و همه برای کمک به بهره‌جویی استان در شرایط پساتحریم تلاش کنیم.

محمدزاده ادامه داد: در این شرایط پیش رو باید برای توسعه اقتصادی، لازم است با اولویت‌پذیری و با توجه به امکانات و فرصت‌ها پیش برویم.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط پساتحریم، از خرداد سال آینده شاهد حرکت لوکوموتیو اقتصادی در استان و آغاز دوره جدیدی در توسعه اقتصادی، خواهیم بود.

تا زمانی که شرکت‌ها به صورت سنتی اداره شوند و مالکیت را از مدیریت جدا نکنیم، موفق نخواهیم شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی، با اشاره به دیدار اخیر با وزیر امور خارجه هند، گفت: در این دیدار مطرح شد که سرمایه‌های ما مدیرانی هستند که در هشت سال دوران جنگ تحمیلی و دوران بیش از سی سال تحریم‌های ظالمانه که به اذعان خود غربی‌ها شدیدترین تحریم‌ها بود، توانستند اقتصاد کشور را مدیریت کنند.

وی ادامه افزود: امروز در شرایط پساتحریم نیز با اتکا به الطاف خداوند و امام عصر(عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و اجرای اقتصاد مقاومتی، افق روشنی پیش روی کشور دیده می‌شود.

محمدزاده در ادامه با اشاره به بحث جدا بودن مدیریت و مالکیت در واحدهای تولیدی و صنعتی، گفت: باید به سمت مدیریت نوین پیش برویم و تا زمانی که شرکت‌ها به صورت سنتی اداره شوند و مالکیت را از مدیریت جدا نکنیم، موفق نخواهیم شد.

وی، در ادامه با بیان اینکه اکثر واحدهای استان کوچک هستند، اظهار داشت: با توجه به این مسئله این واحدها بیشتر مورد آسیب قرار خواهند گرفت، باید شرکت‌ها کوچک ادغام شده و به شرکت‌هایی بزرگ و کم هزینه بدل شوند و ضمن برندسازی، برای فروش محصولات خود به صورت خوشه‌ای عمل کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل تسهیلات به شرط جایگزینی پرداخت می‌شود، گفت: اخیرا در خصوص واحدهایی که ۶۰ درصد آن تمام شده تصمیماتی اخذ شده و همچنین برای ساخت هتل و هتل آپارتمان و خرید خودرو و خرید کالای ایرانی تسهلات ارائه می‌شود.

محمدزاده با اشاره به تکمیل قانون رفع موارد تولید، ادامه داد: از ظرفیت این قانون برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان استفاده می‌شود.