صنعت هواپیمایی و اتوبوسرانی وابسته به آذربایجان شرقی در یک روز دو نمره منفی برای استان به ارمغان داشتند، نمراتی که بازتابی بین المللی داشت و به خوراک رسانه های معاند تبدیل شد.

صنعت خبرلری ، تاخیرهای پی در پی هواپیمایی آتا هرچند برای مردم تبریز و استان موضوع تازه ای نیست اما تاخیر چند ساعته این هواپیمایی در فرودگاه نجف و خدمات دهی به زائران استانی دیگر که با گرمای شدید هوا همراه شد به یک آبرو ریزی تمام عیار برای صنعت هوانوردی استان مبدل شده و ویدیوهایی که مسافران از این وضیت نامناسب برداشته بودند سر از رسانه های معاندی درآورد که درروزهای اخیر همایش بزرگ اربعین را نشانه رفته بودند.

از طرف دیگر انتشار فایلی ویدیویی که درآن درگیری چند مسافر با راننده اتوبوسی در مهران را نشان می داد در فضای عمومی بازتاب زیادی داشت، ویدیویی که در توضیح آن آمده بود زائران استان در بازگشت به تبریز با کمبود شدید اتوبوس مواجه هستند. این فیلم کوتاه که بی برنامگی مدیران راه  وترابری استان را نشان می دادواکنش دادستان تبریز رابه همراه داشت و وی از مسئولان راه استان خواست تا سریعا این موضوع را حل کنند.

بدترین اتفاق ممکن در این زمینه عدم پاسخگو بودن مسئولان مربوطه  استانی در مقابل این عملکرد نامناسب صنعت راه استان است که مانند گذشته تکرار شد.