قائم مقام سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربايجان شرقي گفت : ميزان صادرات غيرنفتي استان در ۱۲ ماهه سال گذشته بدون احتساب صادرات خدمات فني و مهندسي به ۲ ميليارد دلار رسيد .

به گزارش صنعیمیز به نقل از ایرنا، غلامعلي راستي با اشاره به تركيب كالاهاي صادراتي استان ادامه داد: عمده صادرات سال گذشته مربوط به كالاهاي صنعتي با بيش از ۹۰۰ ميليون دلار، كالاهاي كشاورزي با ۲۷۷ ميليون دلار و فلزات با ۱۸۰ ميليون دلار است.
وي با اشاره به اينكه اين آمار صادرات ، شامل همه كالاهاي صادراتي آذربايجان شرقي از مبادي گمركات استان و ساير گمركات كشور است، اضافه كرد : وزن كالاهاي صادر شده از استان در دوازده ماهه سال ۹۴ معادل يك ميليون و ۹۰۲ هزار تن بود.
راستي همچنين ميزان صادرات از طريق گمركات استان در مدت ياد شده را يك ميليون و ۴۲ هزار و ۵۹۰ تن به ارزش يك ميليارد و ۲۷ ميليون و ۹۴۴ هزار و ۹۶۷ دلار اعلام كرد.
وي گفت : صادرات گمركات استان در سال گذشته در مقايسه با سال ۹۳ از لحاظ وزني ۵ درصد و از لحاظ ارزشي ۲ درصد افزايش داشته است .
راستي با اشاره به اينكه در ۱۲ ماهه سال گذشته ۵۲۳ هزار و ۷۷ تن انواع كالا به ارزش يك ميليارد و ۷۴ ميليون و ۵۱۳ هزار و ۲۱۸ دلار از طريق گمركات استان آذربايجان شرقي وارد كشور شده است ، اظهاركرد: اين ميزان واردات نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ به لحاظ وزني ۴ درصد و به لحاظ ارزشي ۳۰درصد كاهش نشان مي دهد.
وي تعداد كشورهاي مقصد كالاهاي صادراتي استان را ۹۷ كشور اعلام كرد.